سرویس مد و لباس هنرآنلاین: شاهکار زنان و مردان خطه سیستان و بلوچستان به هنر سرانگشتان آنان در عرصه سوزن‌دوزی باز می‌گردد که نه‌فقط برای مردم ایران که برای تمام دنیا، در مقام هنری باشکوه و بی‌نظیر قلمداد می‌شود.

حال‌آنکه چه بسا علاوه بر تصاویر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان، آنچه می‌توان از این بخش به ارمغان برد، همین لباس‌ها و پارچه‌های بسیار نفیسی باشد که به هنر مردمان این سرزمین نقش گرفته‌اند.

و اما طی روزهای اخیر، آریا نارویی معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، از بهره‌برداری از ۲۰ طرح گردشگری تا پایان سال ۹۹ در سیستان و بلوچستان خبر داده است و اعلام کرده که اعتباری بالغ‌بر ۳۸۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۹۹ برای این منظور اختصاص‌یافته است.

به گفته او، در شش‌ماهه نخست امسال نیز چهار طرح گردشگری در سطح استان با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۸ میلیارد ریال افتتاح شد و زمینه اشتغال ۶۳ نفر را فراهم آورده است.

حال باید دید که آیا ردپایی از سوزن‌دوزی ناب و اصیل این استان در 20 طرح گردشگری سیستان و بلوچستان به چشم می‌خورد؟ هنری که نه‌تنها می‌تواند بستری مناسب برای صادرات فرهنگ و هنر ایرانی را فراهم آورد که از سویی دیگر می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی برای بسیاری از نوجوانان و جوانان این استان را مهیا سازد.