به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، در دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، نهاد مجری در صدد است با نظر به چشم‌انداز تعریف شده سمپوزیوم، جایگاه ایران را در هنر مجسمه‌سازی منطقه تثبیت و ارتقا بخشد. همچنین با تلاش برای احیای میراث تاریخی ایران در زمینه حجاری و سنگ‌تراشی، فضای تعامل و گفتگو در زمینه مجسمه‌سازی شهری را فراهم کرده و فرصت تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها را با حضور هنرمندان و صاحبنظران بین‌المللی و ملی ایجاد کند.

بر اساس رویکرد اتخاذ شده توسط شورای سیاست‌گذاری و ارکان سمپوزیوم در دوره دهم با توجه به شرایط ویژه این دوره، بر مواردی همچون حضور هنرمندان ملی در بخش اصلی و اجرایی سمپوزیوم، پیش‌بینی تمهیدات لازم برگزاری سمپوزیوم در شرایط ویژه بیماری همه‌گیر، استفاده از بخش‌های جانبی رویداد شامل کارگروه مطالعاتی و تولید محتوا برای استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی در نمایش فعالیت‌های رویداد و برگزاری وبینارهای تخصصی با حضور هنرمندان و صاحب‌نظران بین‌المللی و داخلی مورد تاکید قرار گرفته است.

توجه به سایت و مکان محور بودن آثار و قابلیت‌های آن در ارتباط با محیط و مخاطب، همچنین مولفه‌هایی مانند چیدمان، گسترش در فضا، مکان ویژگی و قابلیت‌های منظر از موارد مورد تاکید در این دوره است. این سمپوزیوم در محل گذر تاراز واقع در منطقه ۲۲ برگزار و محل نصب مجسمه برتر باغ سنگی دریاچه خلیج فارس خواهد بود.

براین اساس به هنرمندان منتخب در بخش اصلی سمپوزیوم در مجموع ۲.۵ تا ۳ متر مکعب سنگ مرمریت روشن بدون احتساب پایه داده خواهد شد و در صورت نیاز به استفاده از پایه برای نصب نهایی اثر باید ابعاد آن در فرم ثبت نام اعلام کنند.

انتخاب هنرمندان در این دوره بر اساس داوری طرح‌های ارائه شده به سمپوزیوم و با توجه به سوابق کاری در ۲ مرحله صورت خواهد گرفت و اسامی هنرمندان منتخب مرحله دوم تا تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۹ اعلام می‌شود.

در بخش پژوهشی نیز پژوهشگران فعال در حوزه مجسمه‌سازی و هنر شهری می‌توانند با ارائه رزومه و سوابق پژوهشی در قالب تیم‌های پژوهشی سمپوزیوم در کارگروه‌های (تولید محتوا) مشارکت کنند. پس از بررسی رزومه متقاضیان، با تعداد ۱۰ نفر قرارداد همکاری منعقد خواهد شد. میزان مبلغ قرارداد براساس ضوابط و مقررات سازمان و نوع فعالیت تعیین خواهد شد.

متقاضیان باید تا تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۹ تمامی سوابق خود را به همراه فرم تکمیل شده ثبت نام به آدرس اینترنتی ۱۰th.tehransymp@gmail.com ارسال کنند.

بر اساس گاه‌شمار دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی تهران، ۲۹ آبان پایان مهلت ثبت نام در بخش پژوهشی سمپوزیوم، ۲۷ آذر پایان مهلت ثبت نام در بخش مجسمه‌سازی، ۶ دی ماه اعلام اسامی هنرمندان منتخب مرحله اول، ۲۰ تا ۲۴ دی ماه مهلت تحویل مدل آثار منتخب مرحله اول به دبیرخانه سمپوزیوم، ۳۰ دی ماه اعلام اسامی هنرمندان راه یافته به این دوره و تا ۲۲ اسفند ماه زمان برگزاری سمپوزیوم خواهد بود.