به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، حمید نیلی دبیر این جشنواره با اعلام این خبر گفت: در ابتدا جا دارد صمیمانه مراتب سپاس و احترام خود و همکارانم در ستاد برگزاری و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس را از کلیه هنرمندان و گروه‌هایی که مجدانه و با وجود شرایط سخت کرونایی، مقاوم و با روحیه‌ای مثال‌زدنی آثار خود را در بخش‌های مختلف جشنواره ارائه دادند، ابراز نمایم و همچنین وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌های طاقت‌فرسای کادر درمان و بهداشت در سراسر کشور نهایت تقدیر و تشکر را به عمل آورم. 

وی افزود: همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بودم با توجه به شرایط کرونایی کشور، ما از ابتدا برای برگزاری جشنواره با دو برنامه‎ریزی متفاوت پیش رفتیم. گرچه پاک کردن صورت مسئله و برگزار نکردن جشنواره راحت‌ترین تصمیم بود، ولی به احترام تئاتر و هنرمندان سخت‌کوش تئاتر کشور برآن شدیم تا جایی که می‌توانیم و با پیش‌فرض‌های متفاوت نسبت به برگزاری جشنواره هفدهم و به نتیجه رسیدن زحمات هنرمندان، اقدامات لازم را انجام دهیم. 

نیلی تصریح کرد: پلان اول و در شرایط عادی، برگزاری به شکل زنده و پلان جایگزین ما، برگزاری به صورت آنلاین بود. حال با توجه به شرایط وخیم موج سوم و اضطراری بودن شرایط کشور، طی جلسه‌ای که چند روز پیش در ستاد برگزاری داشتیم تصمیم برآن شد که هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به صورت آنلاین در نیمه دوم آذرماه برگزار شود. 

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پایان گفت: برگزاری بخش خیابانی و محیطی با توجه به باز بودن فضا و مکان‌های اجرایی، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت زنده برگزار خواهد شد. *بدیهی است در صورت عادی شدن شرایط، گزینه اول ما، یعنی برگزاری زنده بخش‌های صحنه‌ای و دانشجویی نیز امکان پذیر خواهد بود.* جزئیات و نحوه برگزاری همه بخش‌ها و زمان‌بندی دقیق آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.