به گزارش هنرآنلاین، فیلم مستند "بودن بهتر از نبودن" به کارگردانی ایمان بیات‌فر در دومین حضور بین‌المللی خود به جشنواره بین‌المللی فیلم استرال در آرژانتین می‌رود.

دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم استرال با هدف به نمایش گذاشتن آثار برتر سینمایی مستقل جهان و تجاری‌سازی فیلم‌های حاضر جشنواره، از تاریخ یکم تا پنجم دسامبر ۲۰۲۰ در شهر کوردوبا برگزار می‌شود.

بیات‌فر کارگردان و تهیه‌کننده "بودن بهترازنبودن" هم‌زمان حضور بین‌المللی این فیلم،  یادداشت کوتاهی را منتشر کرده است: "در این زمانه تاریک که زندگی همه ما مردم جهان بواسطه اپیدمی ویروس لعنتی کرونا تبدیل به قماری بر سر بودن یا نبودن‌مان شده است، هنوز چراغ -سینمای مستقل- آن هم به معنای مطلقش در کلام، روشن است.

سینمای امروز در ضعیف‌ترین شکل ممکن، به حیاتش ادامه می‌دهد و هنوز نور امیدی را هرچند کم سو، در دل انبوه یا اندک مخاطبانش زنده نگه می‌دارد، فراموش نخواهم کرد که همه ما فیلمسازان مستقل در این دوران بی کیفیت، با وجود این حجم انبوه از مصائب و مشکلات پیش رو، هرگز از حرکت‌ باز نایستادیم.

نااُمید نیستم، دست کم تا به امروز. من فکر می‌کنم سینما در حال گذار و پوست انداختن است، شاید در آینده نزدیک سینما تغییرات بنیادی را در تمام نقاط جهان تجربه کند، تلویزیون‌های اینترنتی، شبکه‌های استریم، نرم‌افزارهای فضای مجازی و بازی‌های کامپیوتری بزرگترین بازیگران عرصه نمایش در این دوران هستند پس آیا بهترین گزینه حمایت از جریان مستقل فیلمسازی نیست؟"

مستند "بودن بهتر از نبودن" پیش‌تر نامزد بهترین مستند بلند سال از جشنواره آمریکایی Southeast Regional در شهر جک‌اسنویل در ایالت فلوریدا شد.