سرویس سینمایی هنرآنلاین: شقایق منفرد کارگردان که در چند سال گذشته در فضای فیلم کوتاه مشغول فعالیت بود، این روزها مراحل فنی فیلم کوتاه "سیزیف" را پشت سر می‌گذارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره نگارش این اثر توضیح داد: ما یک تیم نویسنده داریم که طی صحبت‌هایی که با هم انجام می‌دهیم متن‌ها به نگارش درمی‌آیند. قالب کلی "سیزیف" نیز از سوی ما بود و پرداختن به آن توسط نویسنده اثر انجام می‌شود. درنهایت از میان فیلمنامه‌هایی که به این شیوه نوشته شده بودند متن "سیزیف" به قلم الهه خیری انتخاب شد، به این دلیل که از نظر من و محمد پاک‌نهاد تهیه‌کننده اثر بار عاطفی بالایی داشت.

منفرد در ادامه درباره داستان گفت: "سیزیف" حول محور شخصی است که طبق تعریف افسانه "سیزیف" درگیر یک کار عبث و بیهوده است. شخصیت اصلی ما فردی است که از سر عشق یک کار را به شکل مداوم تکرار می‌کند و با هر کسی که می‌خواهد به او بگوید که این کار اشتباه است، مقابله می‌کند و درنهایت نیز به خودش نمی‌آید.

این کارگردان جوان با اشاره به این که فیلم در مرحله تدوین قرار دارد، بیان کرد: به دلیل وسواسی که وجود داشت، در حال حاضر چند نفر مشغول تدوین راش‌های این فیلم هستند و درنهایت از میان آن‌ها نسخه نهایی را انتخاب خواهم کرد.

منفرد همچنین درباره حضور این فیلم در جشنواره‌ها و آنلاین شدن جشنواره فیلم کوتاه تهران، اظهار کرد: بسیاری از جشنواره‌های خارجی نیز به شکل غیرحضوری برگزار می‌شوند. یعنی آثار ارسال می‌شوند و توسط هیئت انتخاب و داوری دیده و درنهایت نیز برگزیدگان معرفی می‌شوند. مهم داوری آثار است. حضوری یا غیرحضوری برگزار شدن جشنواره‌ها در شرایط حال حاضر که همه کشورها درگیر کرونا هستند، چندان اهمیتی ندارد. در شرایط حال حاضر همه باید از عزیزان خود مراقبت کنند و ما نیز این کار را انجام می‌دهیم. حتی در تولید اثر نیز نهایت تلاشمان را کردیم تا با کمترین عوامل دست به تولید بزنیم، که جا دارد همین‌جا از همکارانم که من را در تولید اثر همراهی کردند، تشکر کنم.