سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از مهم‌ترین پیامدهای شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به ایجاد فرصت‌های گوناگون در زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر از زیرساخت‌های فناورانه اختصاص داشته که یکی از آن‌ها، برگزاری رویدادهای متعدد از طریق سامانه‌های اینترنتی و فضاهای مجازی بوده است.

در همین راستا و با توجه به رکود موجود در فعالیت بسیاری از هنرمندان سراسر کشور و از سویی دیگر با توجه به شرایط موجود در صنعت گردشگری و نبود امکان عرضه و فروش آثار و محصولات هنرمندان، نخستین گزینه جایگزین برای کنترل وضعیت موجود، متوجه برپایی نمایشگاه‌های آنلاین و مجازی خواهد بود.

طی روزهای اخیر و در پی نشستی با حضور مدیران کل معاونت صنایع دستی کشور، تعدادی از مدیران و مسئولان شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌ دستی به‌صورت ویدئوکنفرانسی تصمیم گرفته‌اند که نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی را در روز ۱۷ ربیع‌الاول و هم‌زمان با سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) به شکل مجازی افتتاح کنند.

پویا محمودیان معاون صنایع‌ دستی کشور در این نشست با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌ دستی از توجه ویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و شخص وزیر به این موضوع خبر داد و گفت: حمایت از هنرمندان صنایع‌ دستی خصوصاً در شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع‌ دستی به‌طورجدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. این نمایشگاه امسال برای اولین بار به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. در این خصوص از طریق ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ۳۱ استان کشور، اطلاع‌رسانی لازم برای حضور هرچه بیشتر هنرمندان صنایع‌ دستی در حال انجام است و ثبت‌نام هنرمندان از طریق سامانه‌ای که اعلام‌شده به تفکیک هر استان انجام می‌شود.

به گفته محمودیان حضور شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌ دستی در این نمایشگاه بسیار اهمیت دارد و می‌تواند باعث آشنایی هرچه بیشتر علاقه‌مندان با محصولات این شهرها و روستاها شود. ضمن آنکه تمام منافع و درامد این نمایشگاه به هنرمندان صنایع‌ دستی می‌رسد و بر اساس امضای تفاهم‌نامه با شرکت پست قرار شده است تخفیف ۳۰ درصدی برای محصولات صنایع‌ دستی در نظر گرفته شود.

معاون صنایع‌ دستی کشور در ادامه تأکید کرده است که طی مراسمی ویژه و با رعابت پروتکل‌های بهداشتی، اسامی شهرهای ملی صنایع‌ دستی در سال ۹۹ نیز اعلام خواهد شد که در این مراسم مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و تعدادی از نمایندگان مجلس حضور خواهند داشت.