به گزارش هنرآنلاین، سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در مراسم معارفه نیکنام حسین پور مدیرعامل جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت، از ارائه خدمات ویژه به پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر، خبر داد و گفت: اتخاذ سیاست‌های حمایتی متناسب با منزلت و جایگاه اصحاب فرهنگ و هنر خصوصاً پیشکسوتان این حوزه از اهداف و برنامه‌های صندوق اعتباری هنر طی چهار سال گذشته بوده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: در شرایط کنونی کشور در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی و با تدوین سیاست‌های حمایتی در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری اندکی از مشکلات فعالان این عرصه را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به بیش از سه هزار نفر از پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر در قالب طرح تکریم و کمک مستمری به‌صورت ماهیانه، از سوی صندوق اعتباری هنر مقرری پرداخت می‌شود.

سیدزاده تصریح کرد: برای اعضای بالای 65 سال و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر نیازمند تعریف خدمات و رسیدگی ویژه هستیم که با همراهی موسسه به‌زودی به آن خواهیم پرداخت. در اولین گام بیمه تکمیلی معرفی‌شدگان از سوی موسسه هنرمندان پیشکسوت در بالاترین سطح (رفاه) و با کمک این موسسه از حداکثر تخفیف برخوردار است.