سرویس موسیقی هنرآنلاین: علیرضا دریایی نوازنده و مدرس کمانچه و ویولن درباره فعالیت‌های جدید خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این روزها روی دو قطعه کار می‌کنم که یکی از آن‌ها در حال ساخت و دیگری در مرحله ارکستراسیون است.

او با اشاره به این که یکسری تک آهنگ‌ از سال گذشته در حال آماده‌سازی دارد، توضیح داد: یکی از این قطعات را آقای مجتبی فضیلت‌خواه اجرا کرد. احتمالاً دومین قطعه را نیز خود او اجرا می‌کند که این قطعات همچنان در مرحله ساخت است. چند پروژه دیگر نیز آماده داریم که در حال حاضر در مرحله ارکستراسیون هستند که کارهای افراد دیگر است و قبلاً اجرا و ضبط شده و در حال حاضر می‌خواهند این قطعات را با ارکستر بزرگ مانند ارکستر مجلسی تنظیم و اجرا شود.

دریایی گفت: مجموعه‌ای از قطعاتی برای کمانچه و ارکستر نیز برای ضبط در حال آماده‌سازی داشتم، اما به دلیل مشکلات مالی نتوانستم کار را به پایان برسانم. می‌خواستم این مجموعه با ارکستر زنده و هم‌زمان ضبط شود و مجبور بودم آن را در خارج از کشور ضبط کنم. در ذهنم بود دو کنسرت کمانچه با فرم اصلی کنسرتو ضبط کنم. یکی از این قطعات را نوشتم، اما زمانی که خواستم قطعه دوم را آغاز کنم، قیمت ارز به‌شدت بالا رفت. دیگر انگیزه‌ای برای نوشتن مابقی قطعات نداشتم و روی همین حساب فعلاً دست نگه داشتم.

او با اشاره به یکی دیگر از کارهای اخیر خود گفت: در سال 84 برای نخستین بار و به لطف آقای ناصر ایزدی کمانچه به دست گرفتم. بعد از حدود یک سال در مهر 85 به جشن خانه موسیقی رفتم. آقای اردشیر کامکار که یک گروه سه نفری داشت دو تا از کارهای خودشان را در آن جشن اجرا کردند. یکی از کارها واقعاً ملودی زیبایی داشت. فردای آن روز با آقای حجازی قرار ملاقات داشتم و از طریق ایشان به آقای کامکار معرفی شدم و برای مدت کوتاهی در خدمت او آموزش دیدم. آقای کامکار در آخرین جلسه، همان قطعه را برای من نواخت. پس از آن دیگر فرصتی نشد که خدمت ایشان برسم و در کلاس‌ها شرکت کنم. امسال بعد از حدود 14 سال ملودی تک خط کمانچه آن کار را برای ارکستر مجلسی تنظیم کردم که خط سولوی آن را کمانچه بنوازد و به‌عنوان هدیه به‌عنوان روز معلم به آقای کامکار تقدیم کردم. این کار قرار است در روزهای آینده در پلتفرم‌های اینترنتی جهانی منتشر شود.