سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم کوتاه "سنگبال" که پیش از این توسط هیئت انتخاب سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران انتخاب شده بود، به‌طور ناگهانی حذف شد.

آمین صحرایی کارگردان این اثر در یادداشتی که در اختیار هنرآنلاین قرار داد، نوشت: "هفته گذشته اعلام کردند دو فیلم "مرگ تدریجی" و "سنگبال" من در جشنواره فیلم کوتاه تهران پذیرفته شده است، اما روز گذشته درحالی‌که اسامی آثار انتخاب شده در رسانه‌ها منتشر شد، اطلاع دادند که فیلم از لیست نهایی حذف شده است و در کمال ناباوری حق اعتراضی برای فیلمسازان نگذاشته‌اند.

 فیلم "سنگبال" در رابطه با موضوع ازدواج دختران زیر سن قانونی و برگرفته از داستانی واقعی که در لرستان اتفاق افتاده است، ساخته شد.

در عجبم که آیا کسانی که تصمیم گرفتند به‌راحتی فیلم مرا کنار بگذارند، واقعیت‌ها را نمی‌بینند؟ آیا هر روز اخبار ازدواج اجباری دختران زیر سن قانونی را نمی‌خوانند؟ چرا نباید از واقعیت فیلم ساخت و برچسب خط قرمزی به آن می‌چسبانند؟

آیا ساختن فیلم در این مورد اشتباه است؟ آیا نشان دادن تلخی فراگیر اشتباه است؟ چرا به موضوعاتی که دغدغه هنرمندان، فیلمسازان و جامعه است اجازه پرداخت داده نمی‌شود؟

فیلم من تاکنون در دو جشنواره معتبر اس تی جونز کانادا و اوزانبروک آلمان حضور یافته و بسیاری از اساتید فن نظر مثبتی درباره آن داشتند، چگونه اثری به این راحتی بعد از انتخاب کنار گذاشته می‌شود و زحمات یک گروه جوان پردغدغه نادیده گرفته می‌شود.

این فیلم را من و گروهم به‌سختی ساختیم و بسیار امید داشتیم در ایران اکران شود، اما گویا با این مسائل پیش‌آمده باید عطای اکران را به لقایش ببخشیم."