سرویس موسیقی هنرآنلاین: حمید بهروزی‌نیا نوازنده تار و آهنگساز درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از یک ماه و نیم پیش نوشتن کتابی درباره آهنگ‌های آهنگسازان معاصر را شروع کرده‌ام که این روزها در مراحل پایانی نگارش است.

او با اشاره به این که ممکن است کتاب جدیدش با نام "وصال" منتشر شود، درباره آن توضیح داد: اعتقاد دارم کتاب من می‌تواند انگیزه هنرجو برای آموزش ساز را افزایش بدهد و به‌عنوان کتاب مرجع در دانشگاه تدریس شود. وقتی منتشر شود حتماً با معلم‌ها صحبت می‌کنم و کتاب را به آن‌ها معرفی خواهم کرد.

بهروزی‌نیا‌ ادامه داد: وقتی کنسرت برگزار می‌کردیم وقت کمتری برای این کارها داشتیم. الآن که زمان بیشتری دارم، یک سری ویدئوهای آموزشی هم ضبط کرده‌‌ام و در مورد تکنیک‌های ساز تار و سه‌تار صحبت کرده‌ام چون دیدم آموزش‌ اینترنتی واقعاً ایراد دارد و خیلی از آدم‌هایی که آموزش می‌دهند رزومه ندارند.

این نوازنده موسیقی در رابطه با سایر فعالیت‌های خود اظهار داشت: من همچنان دارم روی یک آلبوم بی‌کلام کار می‌کنم که هر ترک آن‌ متفاوت است.  یک کار باکلام نیز ضبط کرده‌ام که هنوز در مورد خواننده آن به نتیجه نرسیده‌ام. یک کار عرفانی است که خانم صالحه زهره وند شعر آن را گفته و خودم تنظیم و آهنگسازی آن را انجام داده‌ام. در آلبوم "در آینه" هم حضور داشتم که این کار سه‌شنبه ششم آبان منتشر خواهد شد. 

بهروزی‌نیا در پایان در رابطه با شیوه تدریس آنلاین گفت: قبل از کرونا هم برخی از کلاس‌هایم را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کردم. الآن اکثر کلاس‌های من آنلاین است. بالأخره الآن شرایط خاصی وجود دارد. اگر اینترنت خوب باشد فرق چندانی با تدریس حضوری ندارد. در دوره مقدماتی کار ترجیحاً بهتر است که کلاس به‌صورت حضوری باشد و وقتی استایل ساز گرفتن هنرجو درست شد، آن هنرجو می‌تواند به‌صورت آنلاین هم آموزش بینند.