سرویس سینمایی هنرآنلاین: رضا نجاتی با فیلم کوتاه "شوفر" در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشت و موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی بخش مسابقه ملی شد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فیلم توضیح داد: دغدغه روز فیلمساز او را به سمت موضوعات می‌برد و "شوفر" نیز یکی از دغدغه‌های من در این سال‌هاست. این که درباره بزرگسالان فیلم بسازم یا درباره کودک انتخاب من است. در عرصه فیلم کودک و نوجوان ما دو نوع فیلم داریم برای کودک و نوجوان یا درباره او، که "شوفر" فیلمی است برای کودک و نوجوان که می‌تواند تأثیرگذار باشد. کودک و نوجوانی که فیلم را می‌بیند در او ترسی بازدارنده ایجاد خواهد شد چرا که فیلم درباره بچه‌هایی است که زیر سن قانونی رانندگی می‌کنند.

نجاتی در ادامه درباره نحوه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان به شکل آنلاین گفت: کرونا اتفاقی نو را در عرصه سینما رقم زد و باعث شد به‌ناچار به این سمت گام برداریم. در کل تجربه برگزاری جشنواره در این شرایط جدید و جذاب بود و بازخوردهای مثبتی از آن دریافت کردم، ضمن این که حجم مخاطب فیلم کوتاه نسبت به شرایط دیگر بالاتر می‌رود و اگر تبلیغ بیشتری در این زمینه صورت بگیرد قطعاً این حجم مخاطب افزایش پیدا می‌کند چرا که عموم مردم برای فیلم کوتاه به سالن سینما نمی‌روند و به این شکل و از طریق پلتفرم‌ها در خانه می‌توان برای این‌گونه سینما نیز مخاطب داشت و به تعداد آن افزود.

فیلم کوتاه شوفر

او درباره آثار نمایش داده‌شده در جشنواره نیز، اظهار کرد: حس می‌کنم در حوزه کودک و نوجوان ما به آموزش و رشد بیشتری در حوزه فیلمسازی نیازمندیم، اما فیلم‌ها درمجموع بد نبودند. به‌هرحال جشنواره فیلم کودک و نوجوان بعد از جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از معتبرترین جشنواره‌ها در عرصه فیلم کوتاه است که البته با موضوعیت کودک و نوجوان آثار را به نمایش می‌گذارد.

نجاتی همچنین به تأثیر کرونا بر سینما اشاره کرد و افزود: اگر بگوییم کرونا تأثیر نداشته دروغ است. با توجه به شرایط اتفاق خوبی برای سینما نمی‌افتد و بوی خطر می‌آید چرا که با توجه به بسته بودن سالن‌های سینمایی و کرونا مردم تنبل شده‌اند و دیگر به سالن‌های سینمایی نمی‌آیند.

این فیلمساز جوان در خاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود نیز گفت: در حال نگارش فیلمنامه کار جدیدم با عنوان "ارفاق" هستم که آن هم درباره یک نوجوان است و در یک مدرسه اتفاق می‌افتد. اگر همه‌چیز خوب پیش برود آذرماه آن را کلید خواهم زد.