ترانه مکرم در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین با بیان اینکه بعداز مدتها مجددا وارد عرصه ترانه سرایی شده است، گفت: این روزها پیدا کردن خواننده خوب به یک دغدغه تبدیل شده است و از آنجا که من با هر خواننده‌ای کار نمی‌کنم مدت کوتاهی در این عرصه نبودم اما اخیرا فعالیت خود را از سر گفته‌ام و با خواننده‌ها مشغول همکاری هستم.

این ترانه سرا با اشاره به اینکه بیشتر خواننده‌هایی که با آنها وارد همکاری شده از خواننده‌هایی هستند که پیش از این با آنها همکاری داشته است، گفت: دو ترانه از ترانه‌های من به زودی در جدیدترین آلبوم محمد اصفهانی اجرا و منتشر می‌شود. همچنین با رضا صادقی نیز کار مشترک انجام داده‌ام و در آلبوم او سه ترانه سروده‌ام.

مکرم درباره ترانه "نفعی نمی‌بری" خود گفت: خواننده این ترانه رضا رویگری است که با آلبوم کازابلانکا وارد عرصه موسیقی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ترانه سرودن برای هر خواننده‌ای ویژگی خاص خود را دارد، گفت: هر خواننده‌ای روحیه خاص خود را دارد و نمی‌شود ترانه‌ای را که برای یک خواننده سروده‌ایم را به خواننده دیگری بدهیم؛ چرا که آن ترانه با توجه به روحیات، صدا و خصوصیات روحی و عاطفی آن خواننده سروده شده است و مختص خود اوست.

خالق ترانه "با تو" با صدای محمد اصفهانی در ادامه خاطر نشان کرد: طی سالهای فعالیتم همیشه سعی کرده ام در ترانه هایم با مردم حرف بزنم. سعی کرده ام از دل آنها گفته باشم و به نوعی درد دل و عاشقانه‌های آنها را بازگو کنم.