سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ماجرای احداث شهرک برای تجمیع و سامان‌بخشی به فعالیت‌های عرصه پوشاک کشور از سال‌ها پیش بر سر زبان‌ها افتاده است.

تفاهم‌نامه همکاری و هم‌افزایی در تشکیل تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان صنعت پوشاک کشور و ساخت و راه‌اندازی شهرک صنعتی پوشاک کشور در منطقه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) امضا شد.

این تفاهم‌نامه حکایت از همکاری‌های مشترک برای تشکیل تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان و ساخت شهرک صنعتی پوشاک کشور داشت که قرار بود در حاشیه پایتخت احداث شود.

سال گذشته بود که صابر پرنیان مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در جلسه تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری با اشاره به لزوم تسهیل ایجاد شهرک صنعتی پوشاک اظهار داشت که شهرک صنعتی پوشاک هم‌جوار فرودگاه امام خمینی (ره) سه بار مصوبه هیئت دولت را دریافت کرده است و این پروژه نیازمند شش هزار میلیارد سرمایه‌گذاری با ظرفیت ایجاد 15 هزار شغل است که باید روند اجرایی آن تسریع شود.

اما همچنان که احداث این شهرک به مرحله عملیاتی شدن نرسیده است، طی روزهای اخیر خبری مبنی بر راه‌اندازی شهرک پوشاک اسلامی در تهران منتشر شده که بر اساس آن، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به موافقت معاون اقتصادی استاندار عنوان کرده است که یک سمن به‌صورت خودجوش متشکل از ۱۲۰ تولیدکننده برتر البسه اسلامی اعلام آمادگی کردند تا در زمینه تولید البسه اسلامی فعال شوند و مصوب شده تا زمینی در یکی از شهرستان‌ها به این افراد تعلق گیرد تا زمینه ایجاد شهرک پوشاک اسلامی فراهم شود تا دسترسی به البسه اسلامی برای خانواده‌ها را تسهیل کند.