به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در دیدار با اعضای اتحادیه خیاطان به منظور افزایش همکاری‌های دو جانبه میان بخش‌های دولتی و خصوصی حوزه مد و لباس طی سخنانی اذعان داشت: اگر بخواهیم اتفاق‌های تأثیرگذار و مهمی در حوزه مد و لباس رخ دهد یکی از بازوهای این تحول اتحادیه خیاطان است و بر همین اساس پس از اعلام امادگی اتحادیه، تلاش کردیم در برنامه‌های کارگروه از همراهی صنف خیاطان نیز بهره گیریم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به این که تعداد زیادی از طراحان هستند که نیاز دارند یک خیاط ماهر در کنار خود داشته باشند و یا با مجموعه‌ای از خیاطان کار کنند، گفت: با توجه به تجارب بالایی که اعضای این اتحادیه دارند، برقراری ارتباط آن‌ها با طراحان می‌تواند نتایج بسیار خوبی در پی داشته باشد.

شفاپور نخستین قدم در فعالیت‌ها بین دو نهاد را امضای تفاهم‌نامه همکاری عنوان کرد و افزود: کشور ما به سمتی حرکت می‌کند که بعد از نفت باید برای درآمدزایی به حوزه پوشاک ورود قوی داشته باشد چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد ارز آوری این صنعت بیش از سایر صنعت‌ها است و این حوزه جای کار زیادی در کشور ما دارد.

او با تأکید بر این که می‌توانیم فعالیت‌های مشترک آنلاین و حضوری آموزشی داشته باشیم، از صنف خیاطان دعوت کرد جشنواره اختصاصی خیاطان را برگزار کند و اضافه کرد: نگاه تخصصی به حوزه مد و لباس ایجاب می‌کند فعالیت‌های هر بخش را به متخصصان آن بخش واگذار کنیم و به همین دلیل، آمادگی همکاری با شما برای برگزاری جشنواره اختصاصی خیاطان را اعلام می‌کنیم.

حبیب طهماسبی‌نیک رئیس اتحادیه خیاطان نیز طی سخنانی گفت: این اتحادیه از قدیمی‌ترین اتحادیه‌های صنفی کشور با بیش از یک قرن فعالیت است و در تمام رسته‌‌ها یعنی نوزاد، زنانه، مردانه و ... از نظر هنر حرف اول را می‌زند. ما صنفی زحمت‌کش و بی‌هیاهو هستیم.

او با ابراز خرسندی از ارتباط ایجاد شده بین صنف خیاطان و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: بابی باز شده که کارهای مغفول مانده را با حمایت شما انجام دهیم؛ ما انتظار داریم در حوزه پوشاک مسائل مرتبط با اتحادیه به این اتحادیه ارجاع داده شود.

صحبت در خصوص فعالیت‌های تعاونی صنف خیاطان و عملکرد این تعاونی از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود که شفاپور قول همکاری و معرفی فعالان صنف خیاطان را به دستگاه‌های متقاضی داد.

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست نیز، گله‌مندی صنف خیاطان از فعالیت غیرقانونی افراد مبتدی و بدون تخصص در حوزه مزون‌داری و فعالیت گروهی از اتباع خارجی در منازل جنوب شرق شهر تهران آن هم بدون مجوز بود که شفاپور در این خصوص گفت: با رئیس پلیس کل اماکن کشور جلسه داشته‌ایم و قرار شد همکاری مشترک در حوزه مکان‌هایی غیر قانونی تولید پوشاک داشته باشیم. البته در خصوص استفاده از کارگران غیرقانونی و اتباع خارجی ما به مزون‌داران پیشنهاد کردیم که از خیاطان ایرانی استفاده کنند اما اجرت بالای کار خیاطان ایرانی مسئله‌ای بود که از سوی مزون‌داران به عنوان دلیل استفاده از اتباع خارجی مطرح شد.

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر این که باید در برابر فعالیت غیرقانونی مزون‌های خواهد ایستاد اظهار داشت: کارگروه در حال رصد مزون‌ها است و اگر شما مزون‌های بدون مجوز را معرفی کنید، کارگروه به کمک اماکن اقدامات قانونی در این خصوص را انجام خواهدداد.

در ادامه این نشست، اعضای هیئت مدیره صنف خیاطان، خواستار نشست مشترک با رئیس اماکن شدند که دبیرکارگروه قول مساعدت در برپایی این نشست مشترک را داد و خطاب به اعضای اتحادیه اطمینان گفت: مباحث قانونی و عملکردهای غیرقانونی که موجب ضربه خوردن فعالیت قانونی اعضای این اتحادیه می‌شود را با نهادهای مسئول مطرح و برطرف خواهد کرد.