سرویس موسیقی هنرآنلاین: درست نوروز سال ۹۵ بود که انتشار یک ویدیو از استاد آواز ایرانی همه مردم از جمله هواداران را شوکه کرد. این پیام تصویری گرچه به ظاهر یک پیام تبریک عید ظاهراً ساده بود اما ظاهر متفاوت مرحوم شجریان واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

گرچه شجریان در این ویدئو نه از کلمه‌ی بیماری صحبت کرده و نه به‌صورت مشخص به دلیل تراشیدن موی سر و ریزش آن اشاره ‌کرده است، اما برای کسانی که پیگیر وضعیت سلامتی این استاد موسیقی ایران بودند مشخص بود که او در این ویدئو درباره‌ی بیماری سرطانی صحبت می‌کند که حدود ۱۵ سال است که همراه او شده بود.

16-3-20-223415813195_775

او در این ویدئو گفته بود که سال‌هاست با میهمان ۱۵ ساله‌ای آشناست که به دستور او موهای سرش را کوتاه کرده، و چند وقت دیگر هم در درمانگاه می‌ماند تا با این میهمان به تفاهم برسد. شجریان در این ویدئو گفته بود که پس از به تفاهم رسیدن با این دوست، کارهای هنری‌اش را دنبال می‌کند

در نهایت بیماری او که سرطان کلیه بود تأیید شده و وزیر بهداشت وقت دکتر هاشمی به اظهار نظر رسمی درباره این اتفاق پرداخت. همچنین در همان زمان اطباء نزدیک به شجریان. در مورد بیماری شجریان گفت: آقای شجریان به سرطان کلیه دچار است که با گذشت پانزده سال از این بیماری، سرطان کلیه چپ او به متاستاز دچار شده که با پرتودرمانی و شیمی درمانی با این بیماری مقابله می‌شود. شجریان بیماری خود را به عنوان یک میهمان و دوست تشبیه می‌کند.

در طی این ۴ سال این هنرمند درمان‌های زیادی در داخل و خارج از کشور پی گرفت اما بی نتیجه بود.

او در شهریورماه سال جاری بعد از یک هفته بستری شدن در بیمارستان جم مرخص شد و مجدداً در تاریخ ۱۴ مهرماه به دلیل افت فشار در همان بیمارستان بستری شد.

با گذشت سه روز از بستری شدن بیمارستان جم ۱۱ اطلاعیه منتشر کرد که نیمی از این اطلاعیه‌ها با محتوای تکراری مبنی بر عدم تغییر شرایط استاد بود اما از صبح روز جمعه ۱۷ مردادماه متن اطلاعیه‌های این بیمارستان تغییر پیدا کرده و محتوای آن ناپایدار بودن شرایط را اعلام می‌کرد.

e3e48c49-184d-4997-8636-8ca8410845fa

اطلاعیه شماره ۱۰ بیمارستان جم خبر از تلاش پزشکان برای برای احیای وضعیت شجریان داده و در آخر در ساعت ۱۶ جمعه ۱۷ مردادماه آسمانی شدن این هنرمند توسط تیم پزشکی تأیید شد.

50a9926e-1937-44a1-a3cb-66d296642068

تصمیم خانواده شجریان این است که پیکر آن مرحوم پس از آماده‌سازی در بهشت‌ زهرا برای تدفین در طوس (محوطه آرامگاه فردوسی) به مشهد مقدس منتقل شود.

205394_743

همایون شجریان در صفحه اینستاگرام خود اینطور نوشت:خاک پای مردم ایران به دیار معشوق پرواز کرد.