به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی با صدور حکمی علی فریدونی را به عنوان دبیر ششمین دوره جایزه فیروزه منصوب کرد.

همچنین او در احکامی جداگانه آقایان غلامرضا دیزجی، محسن همتی‌نژاد، مرتضی کاظمی، سید جمال هادیان طبایی، سید محمدحسین سجادی نیری، سعید حسینی، بهزاد سلیمانی، علیرضا اسماعیلی و ایوب دهقان‌کار را به عنوان اعضای شورای سیاست‎گذاری این دوره از جایزه فیروزه منصوب کرد.

در متن حکم هر یک از این اعضا آمده است:

"با عنایت به تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی در امور فرهنگی، بدینوسیله به عنوان عضو شورای سیاست‎گذاری ششمین دوره جایزره فیروه منصوب می‎شوید.

امید است در سایه عنایت الهی، با همفکری و همکاری سایر اعضا در جهت ارتقاء و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی موفق باشید.

توفیقات شما را از درگاه ایزد متعال خواستارم".

بر اساس این گزارش، نخستین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با توجه به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به موضوع خودکفایی در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ بر مبنای 5 هدف اصلی فعالیت‌های خود را آغاز کرد که این اهداف شامل موارد زیر است:

توجه به ابتکارات و خلاقیت‌های مردم و نهادهای غیردولتی در رابطه با کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی‌-اسلامی، ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها، افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی – اسلامی، تقویت منابع تغذیه فرهنگ ایرانی – اسلامی و زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان.