سرویس موسیقی هنرآنلاین: انجمن موسیقی هرمزگان سال گذشته در گیر و دار برگزاری نخستین جشنواره‌ موسیقی بانوان بود که شیوع ویروس کرونا سبب شد این برنامه تحت تأثیر این اتفاق به زمان دیگری موکول شود. بعد از گذشت نزدیک به شش ماه، اکنون انجمن موسیقی در نظر دارد کار نیمه‌تمام خود را به پایان ببرد.

مرجان هدایت سرپرست و خواننده گروه موسیقی بانوان مغان و دبیر نخستین جشنواره موسیقی بانوان استان هرمزگان درباره ایده شکل‌گیری این جشنواره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما سال 95 در بندرعباس یک همایش موسیقی بانوان برگزار کردیم که فقط مختص استان هرمزگان بود ولی از استان‌های دیگر هم مهمان داشتیم. سال گذشته فکر کردیم دوباره بیاییم آن همایش را برگزار کنیم ولی این بار به‌صورت جشنواره باشد. یعنی آثار داوری شوند و درنهایت نفرات برتر را انتخاب کنیم.

وی عنوان کرد: تقریباً از شهریورماه سال 98 مقدمات کار را شروع کردیم و در بهمن‌ماه توانستیم مجوز برگزاری جشنواره در اسفندماه را بگیریم ولی این جشنواره به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد. از زمانی که اطلاعیه لغو جشنواره را منتشر کردیم، امیدوار بودیم تا بتوانیم هر چه زودتر جشنواره را به‌صورت حضوری برگزار کنیم ولی این اتفاق نیفتاد و درنهایت تصمیم گرفتیم جشنواره را به‌صورت آفلاین برگزار کنیم. در حال حاضر شرکت‌کنندگان فیلم اجرای خود را می‌فرستند و ما فیلم‌ها را در اختیار داوران قرار می‌دهیم و آن‌ها نیز برگزیدگان را انتخاب می‌کنند.

دبیر جشنواره موسیقی بانوان استان هرمزگان در رابطه با گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره اظهار داشت: ما سال گذشته وقتی فراخوان دادیم، 10 گروه در سه بخش پاپ، سنتی و بومی شرکت کرده و به مرحله دوم راه پیدا کردند. دراین‌بین یک سری از گروه‌ها از قشم، هرمز و قسمت‌های مختلف بندر گفتند ما از برگزاری جشنواره اطلاع نداشتیم و به همین خاطر الآن دوباره می‌خواهیم فراخوان بزنیم تا گروه‌های باقی‌مانده نیز شرکت کنند.

هدایت در خصوص استقبال‌ گروه‌های موسیقی بانوان از این جشنواره توضیح داد: هنوز فراخوان جدید جشنواره اعلام نشده است چون ما می‌خواهیم ابتدا سر تاریخ جشنواره به یک جمع‌بندی برسیم و بعد فراخوان را منتشر کنیم. با توجه به استقبال سال گذشته فکر می‌کنم این بار نیز استقبال‌ها خوب باشد.

او در پایان در خصوص فعالیت‌های خود نیز گفت: من سرپرست و خواننده گروه موسیقی بانوان مغان هستم. اتفاقاً این گروه نیز در جشنواره و در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی شرکت کرده است. ما هفت نفر هستیم و سازهایی که داریم سازهای کوبه‌ای است.