به گزارش هنرآنلاین، فراخوان اولین دوره جشنواره موسیقی و شعر کاراته منتشر شد. این جشنواره با ابتکار فدراسیون هنرهای رزمی مدرن و فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

برگزارکنندگان جشنواره توضیح دادند: ازآنجاکه تاکنون در مورد کاراته که بزرگ‌ترین جامعه ورزش‌های رزمی کشور است و افتخارات بسیاری در عرصه‌های معتبر جهانی به دست آورده، اقدامی حرفه‌ای با در نظر گرفتن تمامی معیارهای درست هنری در عرصه موسیقی و شعر صورت نگرفته یا به‌صورت رسمی و به‌صورت گسترده در جامعه منتشر نشده است، لذا فدراسیون هنرهای رزمی مدرن با ابتکار رئیس و بنیان‌گذار آن و با همکاری و همفکری هنرمندان و صاحب‌نظران این عرصه اقدام به برگزاری اولین دوره جشنواره موسیقی و شعر کاراته کرده است.

در توضیح اهداف و سیاست‌های جشنواره موسیقی و شعر کاراته آمده است: این جشنواره از دیدگاه‌های خلاقانه در موسیقی، و توجه به ابعاد مختلف کاراته استقبال می‌کند و هدف اصلی تولید آثار موسیقایی مؤثر در تهییج جامعه ورزش، گسترش فرهنگ و اصالت کاراته و تشویق قهرمانان و مربیان این هنر رزمی است. جشنواره شعر و موسیقی کاراته در سیاست‌‌گذاری، تصمیم‌گیری و اجرا ضمن پیروی از قوانین جمهوری اسلامی ایران، کاملاً مستقل بوده و نگاه سبکی نخواهد داشت و هرچند از حمایت مالی اسپانسر‌ها و حامیان مالی استقبال می‌کند، اما کیفیت و اصل انصاف را فدای آن نخواهد کرد.

سبحان اکرامی دبیر اولین دوره جشنواره موسیقی و شعر کاراته است و هیئت داوران متشکل است از بابک صحرایی (رئیس)، کامران همت‌پور، لیدا محمودی، یاشار درفشه، حسین شریفی (سخنگو)، هومن موسوی، مهدی بیک وردی، آزاده جوادی، محمدصالح حجت‌الاسلامی، آزاده فضلی، حافظ کاظم‌زاده و غزاله دلفانی

شرایط شرکت در جشنواره:

موضوع آثار، آزاد و مرتبط با هنر رزمی کاراته است.

شرکت در جشنواره، محدودیت سنی ندارد.

آثار ارسالی کافی است به لحاظ فرم و اجرا، در قالب قطعه‌ موسیقی استاندارد در ژانرهای مختلف اعم از پاپ، راک، الکترونیک یا دیگر سبک‌ها باشد. تصمیم‌گیری در مورد آثار برای ورود به بخش مسابقه، بر عهده هیئت داوران خواهد بود.

هر هنرمند حداکثر با دو اثر می‌تواند در جشنواره شرکت کند.

آثار ارسالی نباید در جای دیگر با نام‌های متفاوت عرضه شده باشد.

تقویم برگزاری جشنواره:

مهلت ارسال آثار: تا پایان ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹

اعلام نتایج مرحله اول داوری و معرفی ۱۰ اثر راه‌یافته به مرحله نهایی: اول آذرماه ۱۳۹۹

اختتامیه و معرفی برترین آثار: ۱ دی‌ماه ۱۳۹۹

شیوه ارسال آثار:

- شرکت‌کنندگان در بخش شعر:

هر اثر باید در فایلی جداگانه و در قالب pdf ارسال گردد.

- شرکت‌کنندگان در بخش موسیقی باکلام:

فایل‌های ارسالی باید در فرمت و قالب MP3 با کیفیت مطلوب ارسال شوند همچنین ترانه یا شعر نیز به‌صورت مجزا در قالب pdf ارسال شود.

در انتهای هر اثر و در صفحه‌ای مجزّا، مشخصات زیر به‌طور کامل درج شود:

نام اثر - نام و نام خانوادگی صاحب اثر - سال تولد - آدرس دقیق پستی محل سکونت به همراه کد پستی - شماره تماس - آدرس پست الکترونیکی.

آثار خود را به آدرس پست الکترونیکی جشنواره: Jashnvare.Varzeshi@Gmail.com یا شماره واتس‌اپ:

۲۹۶۵ ۶۷۳ ۰۹۳۶ ارسال فرمایید. پس از دریافت آثار، طی حداکثر ۴۸ ساعت به آدرس الکترونیکی یا شماره واتس‌اپ فرستنده، تأییدیه دریافت، ارسال خواهد شد.

بخش جنبی:

در این بخش آثاری با موضوعیت کاراته در قالب کلیپ، دکلمه، پادکست، داستانک و نقاشی بررسی و در کنار اهدا جوایز نفرات برتر شعر و موسیقی به نفرات برگزیده بخش جنبی لوح یادبود اهدا خواهد شد.

جوایز:

علاوه بر اهدا لوح یادبود و تندیس نفرات برتر در بخش شعر و موسیقی، مبلغ هفتاد میلیون ریال به نفرات برتر اهدا خواهد شد.