سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه "رسوبات" (Sedimente) با آثاری از مهناز میناوند و یواخیم هاینزل با کیوریتوری مریم محمدی در شهر آیزنرز اتریش برپاست. در این نمایشگاه بینافرهنگی که بی‌مرزی در آداب و سنت‌های مردم دو کشور را نشان می‌دهد، عکس‌هایی از دو هنرمند به نمایش درآمده است که در آنها به طاقچه‌های ایرانی ‌و گوشه‌های مقدس اتریشی پرداخته شده است. دو مکان برای جای‌گیریِ خاطرات، نوستالژی‌ها، عکس‌های خانوادگی و تصاویر کسانی که دیگر نیستند.

مهناز میناوند از سال ۹۲ با توجه به از بین رفتن تدریجی خانه‌های قدیمی و حذف طاقچه به عنوان یک عنصر معماری از خانه‌ها، به ثبت طاقچه‌ها در محلات قدیمی و شهرهای مختلفی مانند تهران، کاشان، طالقان و یزد پرداخت.

یواخیم هاینزل نیز به عکاسی از گوشه‌های مقدس در اتریش می‌پرداخت. این عنصر مشابه طاقچه، گوشه‌هایی به شکل مثلث است که بر دیوار تعبیه و روی آن سمبل‌های مذهبی، عکس‌های خانوادگی و... قرار می‌گیرد. گوشه‌ها نیز مانند طاقچه‌ها بیشتر در منازل افراد مسن این کشور دیده می‌شود و در خانه‌های جدیدتر این عنصر رنگ ‌باخته است.

کاربرد مشابه، تلفیق سمبل‌های مذهبی و خاطرات، دکوراتیو و درعین‌حال کاربردی بودن آنها، از نکات مشابه طاقچه و گوشه مقدس هستند. مریم محمدی، کیوریتور این نمایشگاه، با اشراف بر این ساختارها و آثار دو هنرمند، تصمیم به برگزاری نمایشگاهی از این آثار گرفت. در چیدمان این نمایشگاه آثار دو هنرمند بدون هیچ توضیحی در کنار هم قرار گرفته و با توجه به مفهوم بینا‌فرهنگی آنها و شباهت‌های زیادی که در آنها وجود دارد، بیننده برای تشخیص مکان عکس‌ها به چند لحظه تمرکز نیاز دارد.

نمایشگاه "رسوبات" تا 16 اکتبر در گالری "فضای خالی" شهر آیزنرز برپاست.