به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح با بیان اینکه این پروژه از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به سمنان بوده و در سفر دوم نیز مورد تاکید قرار گرفته است اظهار داشت: علیرضا آشناگر استاندار سمنان و عباس گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های مستمری برای تحقق این امر داشته‌اند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اقدامات خوبی برای تامین بخشی از اعتبارات اجرای این طرح انجام داده است.

وی با تاکید بر ضرورت ساخت پروژه تالار مرکزی سمنان و نیاز اهالی فرهنگ و هنر این خطه به داشتن فضایی تخصصی و مناسب برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری تصریح کرد: عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی در نامه‌ای به رییس جمهوری درخواست تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز شروع این تالار داشته است که مورد موافقت دکتر روحانی قرار گرفته و در این خصوص دستورات لازم نیز صادر کرده است.

فلاح با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه خود به ریاست جمهوری ساخت این تالار را در سمنان از مطالبات مردمی دانسته است گفت: در این زمینه مکاتبه استاندار سمنان، دیدار نماینده مجلس شورای اسلامی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز پیگیری فرماندار سمنان و مطالبه مردم سمنان از عوامل تاثیرگذار در این خصوص بوده است.

وی با بیان اینکه طراحی تالار مرکزی سمنان توسط گروه مشاوران در حال انجام است یادآور شد: زمین مورد نیاز برای ساخت این تالار به وسعت 10 هزار مترمربع اختصاص یافته و تلاش مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر شروع هرچه سریع‌تر احداث این تالار با زیربنای بیش از 10 هزار مترمربع استوار است.

زمین مورد نیاز احداث تالار مرکزی سمنان در ضلع جنوبی بوستان کومش تامین و واگذار شده است و این پروژه مشتمل بر فضاهای آموزشی، فرهنگی، اداری، نمایشگاه، خدماتی و... است و در طراحی آن استفاده از ویژگی‌های فرهنگی تاریخی سمنان مورد تاکید قرار گرفته است.