به گزارش هنرآنلاین، ستاد جشنواره ملی عکس و پوستر "همدلی و مشارکت مردمی در مقابله با کرونا" اعلام کرد: علیرغم عدم وجود هر گونه تبلیغات رسمی و وسیع، تاکنون استقبال خوبی از این جشنواره شده است. با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، تلاش شد برای تبلیغات از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود، برای همین از سایت‌های مربوط به واحدهای مختلف، فضاهای مجازی با مشارکت دانشجویان و رسانه‌های رسمی دانشگاه به‌خوبی و در حد امکان استفاده شد.

بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از 250 قطعه عکس و نزدیک به 150 پوستر به دبیرخانه جشنواره رسیده است. این آثار از تمام نقاط کشور از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب را دربرمی‌گیرد، حتی آثاری از برخی روستاهای کشور به دبیرخانه رسیده است.

این گزارش همچنین اشاره می کند: "با توجه به برگزاری دهه اول محرم و وجود محدودیت‌های اجتماعی در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع)، عکس‌های خوبی با موضوع محرم و همچنین مدافعان سلامت دریافت شده است".

ستاد جشنواره ملی عکس و پوستر همدلی و مشارکت مردمی در مقابله با کرونا، اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه نزدیک به سه هفتۀ دیگر تا پایان مهلت ارسال آثار باقی مانده است، آثار بیشتری با دیگر محورهای موضوعی جشنواره همچون روزهای قرنطینه، جلوه‌های همدلی با مردم آسیب‌دیده و... به دبیرخانه برسد.

شایان ذکر است این جشنواره از سوی واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری دانشگاه هنرهای ایرانی-اسلامی استاد فرشچیان و انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 25 مهر ماه است. تاریخ داوری و اعلام نتایج متعاقبا اعلام می‌شود.

در فراخوان این جشنواره آمده است: جشنواره ملی عکس و پوستر "همدلی و مشارکت مردمی در مقابله با کرونا" فرصتی برای همه شهروندان ایرانی است تا آنچه در خصوص واکنش‌های اخلاقی، همدلی و همیاری ایرانیان در مواجه با بیماری کووید ۱۹ را ثبت و ضبط کرده‌اند، با زبان هنر، مستندسازی کرده و در نمایشگاه مجازی (و در صورت امکان حقیقی) این جشنواره در معرض دید قرار دهند. متقاضیان می‌توانند آثار عکاسی و طراحی پوستر خود با موضوعات زیر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند:

۱- جلوه‌های حضور داوطلبانه و همکاری با کادر درمان و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با ویروس کرونا؛ ۲- جلوه‌های همدلی با مردم آسیب‌دیده از ویروس کرونا؛ ۳- مشارکت مردم در رعایت اصول بهداشتی در ارتباطات اجتماعی؛ ۴- تجلیل از کادرهای درمان و صفوف مقدم؛ ۵- مبارزه با اپیدمی کرونا؛ ۶- تجلیل از شهدای سلامت؛ و...

دریافت آثار از طریق ایمیل و شماره پیام‌رسان واتس آپ جشنواره به نشانی‌های زیر امکان‌پذیر است: artfestivalcoronavirus@iau-tnb.ac.ir و ۰۹۱۲۸۴۰۶۲۷۴.