به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان پنجمین نمایشگاه لباس عاشورایی و اولین نمایشگاه تخصصی عفاف و حجاب دوشنبه 31 شهریور ماه با حضور سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، علی غلامی رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق(ع)، غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، حاجی پور نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان عرصه مد و لباس کشور در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به رونمایی از لباس عفاف و حجاب مشاغل ویژه بانوان و مجموعه لباس عاشورایی در مراسم اختتامیه، گفت: در طراحی و تولید لباس عفاف و حجاب ویژه بانوان شاغل از پارچه، نخ و طراحی تمام‌ایرانی استفاده شده که تلاشی در تحقق شعار جهش تولید است.

شفاپور به مشکلات مربوط به تهیه پارچه به ویژه پس از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل با صنعت‌گران عرصه تولید پارچه مراوداتی داشتیم و قرار است با تعدادی از طراحان و پیشکسوتان عرصه طراحی بازدیدی از صنایع نساجی داشته و زمینه تأمین پارچه مورد نیاز طراحان با قیمت مناسب را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در حال ورود به دهمین جشنواره مد و لباس فجر هستیم، اظهار کرد: امسال پس از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم که نگاه امسال نیز مفهومی باشد و از ظرفیت‌های لباس اقوام و قومیت‌ها استفاده کنیم. ایران، مصر و روم در تاریخ بشر دارای جایگاه مهمی در حوزه پوشاک هستند، اما لباس ایرانی در طول تاریخ علاوه بر غنا و برازندگی پوشیدگی کامل را نیز داشته است.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در پایان تصریح کرد: اکنون نیز بسیاری از کشور‌ها حتی کشور‌هایی که از نظر فرهنگی با ما تفاوت دارند، مثل کشور سوئیس از ما برای حضور در رویداد‌های مد و لباس دعوت کرده‌اند و علاقه‌مند هستند در رویداد‌های مد ما شرکت کنند. نگاه من به همه طراحان کشور یکسان است و تلاش داریم بالاترین امکانات را برای آن‌ها فراهم کنیم.

صحبت‌های حاجی‌پور نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه عاشورا و تقدیر از فعالان عرصه تولیدات عاشورایی و تقدیر از برگزیدگان پنجمین نمایشگاه لباس عاشورایی، اولین نمایشگاه تخصصی عفاف و حجاب و برگزیدگان مسابقه طراحی ماسک پایان بخش این مراسم بود.

شایان ذکر است در بخش مسابقه زنده استانی از گروه طراحی حمیده ایرانی، هنرمند مازندرانی که رتبه نخست این مسابقه را کسب کرد، تقدیر به عمل آمد.