به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آزمون متقاضیان دریافت کارت صلاحیت تدریس مربیان آموزشگاه‌های آزاد هنری رشته موسیقی به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از راه دور و به‌صورت آنلاین در حال برگزاری است.

در این آزمون‌ها، استان تهران با تعداد سی و دو نفر در دو گرایش سازهای کوبه‌ای و ساز سنتور و استان همدان با تعداد 137 نفر در کلیه گرایش‌ها حضور داشتند. همچنین کلیه متقاضیان ثبت‌نام‌شده رشته موسیقی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی با تعداد 150 نفر در همه گرایش‌ها در حال انجام است. این آزمون‌ها طبق تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت امور هنری و موسسه فرهنگی هنری خانه موسیقی ایران با نظارت دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های هنری برگزار می‌شود.

متقاضیان دریافت کارت صلاحیت تدریس می‌توانند به سامانه aes.farhang.gov.ir مراجعه و پس از مطالعه شیوه‌نامه کارت صلاحیت تدریس نسبت به ثبت نام در رشته مورد تقاضا اقدام کنند.

تفاهم‌نامه برگزاری آزمون‌های متقاضیان سایر رشته‌ها (به‌جز موسیقی) نیز با موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر منعقد شده و روند برگزاری آزمون این رشته‌ها به‌صورت استانی و طی روزهای آینده انجام خواهد شد.