به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فصل انعقاد تفاهم‌نامه‌های معاونت امور هنری با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در سال 99 برای حمایت از هنر در استان‌ها با امضای تفاهم‌نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان آغاز شد و در روزهای آینده تفاهم‌نامه‌های دیگر استان‌ها امضا می‌شود.

این تفاهم‌نامه با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان امضا شد.

سیدمجتبی حسینی در این جلسه گفت: یکی از مواردی که در استان‌ها می‌تواند مورد توجه قرار گیرد توجه به رویکردهای آمایشی است و ضرورت دارد استعدادها و ظرفیت‌های هنری که در حوزه‌ها و رشته‌های هنری در استان‌ها وجود دارد، مورد توجه قرار گیرد و متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و ضرورت‌ها به هنر در استان‌ها پرداخت شود.

حسینی ادامه داد: بخشی از این حمایت‌ها از استان‌ها حمایت از جشنواره‌هاست و متأسفانه جشنواره‌ها بیشترین اعتبار و بودجه هنر را صرف می‌کنند و تعداد جشنواره‌های هنری نیز در کشور زیاد است. بنابراین لازم است همین بودجه محدود، طوری هزینه شود که آثار ماندگاری داشته باشد. می‌توان در بعضی از رویدادها تجدید نظر کرد و به جای بعضی از جشنواره‌ها در استان‌ها یک برنامه و فعالیت مؤثرتری انجام داد و با بازنگری در رویدادهای فانی و فصلی و با رویکرد آمایشی، بودجه محدود هنر را دقیق‌تر برای کارهای ضروری‌تر و مؤثرتر هزینه کرد.

5f108cad-e661-49e0-af3d-c49f774b3b56

حمید قبادی، مشاور اجرایی معاونت امور هنری نیز در این جلسه گفت: امسال با نظر ادارات کل تخصصی معاونت امور هنری، برنامه‌های حمایت معاونت از فعالیت‌های هنری استان‌ها مدون شد و حدود 12 میلیاد تومان در سال جاری از فعالیت‌های استانی در قالب تفاهم‌نام حمایت خواهد شد.

نخستین تفاهم‌نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد استانی سیستان و بلوچستان با حضور مدیران امضا می‌شود و تفاهم‌نامه با دیگر استان‌ها نیز در روزهای آینده منعقد می‌شود.

در امضای تفاهم‌نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان مدیران کل هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، دفتر موسیقی و دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری و مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری حضور داشتند.