به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، مهلت ارسال آثار برای شرکت در بخش "اجرا"ی برنامه "خیابان تئاتر ایران" بنا به درخواست متقاضیان تا روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه تمدید شد. مطابق زمان‌بندی‌ای که پیش از این اعلام شده بود مهلت شرکت در بخش "مسابقه طرح و ایده" این برنامه تا روز یکشنبه ۲۰ مهرماه است.

متقاضیان شرکت در برنامه "خیابان تئاتر ایران" می‌توانند مطابق آن‌چه در فراخوان آمده است و چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۹ منتشر شد، از طریق "بخش ویژه خیابان تئاتر ایران" در تارنمای ایران‌تئاتر به نشانی http://theater.ir اقدام به ثبت تقاضای خود کنند. به این منظور لازم است ابتدا ۵ نسخه لوح فشرده حاوی فایل تصویری نمایش به همراه چند عکس باکیفیت از نمایش را به دبیرخانه این رویداد (دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان) پست نموده و کد رهگیری پست را در فرم تقاضا وارد کنند.

"خیابان تئاتر ایران" در راستای حمایت از آثار هنرمندان تئاتر خیابانی کشور با رویکرد استمرار ارتباط شهروندان با تئاتر و به‌ویژه نمایش‌های خارج از صحنه‌های مرسوم برگزار می‌شود و در کنار بخش "اجرا" با زیرمجموعه‌های "آزاد"، "نمایش‌های آیینی و سنتی" و "نمایش‌های کودک و نوجوان" و بخش "مسابقه طرح و ایده" شامل "کارگاه‌های آموزشی" نیز هست.

برنامه "خیابان تئاتر ایران" با توجه به برگزار نشدن جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به شکل مرسوم در سال جاری به جهت تبعات شیوع ویروس کرونا، توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همراهی انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان برگزار می‌شود.