به گزارش هنرآنلاین، احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران امروز یکشنبه 6 شهریورماه در دویست و سی‌ونهمین جلسه شورا اسلامی شهر تهران به مناسبت روز آتش‌نشان پیشنهاد کرد که ایستگاه حسن‌آباد در مرکز تهران به موزه آتش‌نشانی تبدیل شود.

او در این باره گفت: ایستگاه حسن‌آباد در محدوده موزه‌ها و فضای تاریخی تهران قدیم قرار دارد و می‌توانیم در راستای ارتقای جایگاه آتش‌نشانی، این اقدام مهم را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی هم با این پیشنهاد موافق است، بیان کرد: حتی آثار عملیات‌های بزرگ همچون حریق پلاسکو نیز موجود است و می‌تواند در این موزه به نمایش عموم گذاشته شود.

با این حال محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه درباره این پیشنهاد مسجدجامعی اعلام کرد که قرار است یک طبقه از ساختمان پلاسکو جدید به موزه و مرکز اسناد آتش‌نشانی اختصاص یابد.

وی افزود: اگر موضوع منتفی باشد، کمیسیون فرهنگی شورا باید ایجاد موزه آتش‌نشانی را بررسی کند.

در حالی این موضوع در دویست و سی‌ونهمین جلسه شورا اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است که پیروز حناچی 11 خردادماه سال جاری به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پیشنهاد داد بخشی از قدیمی‌ترین ساختمان این مرکز به موزه تبدیل شود. از سوی دیگر وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز پیش از این از تاسیس موزه آتش نشانی و حفظ برخی از اسناد ساختمان پلاسکو اعلام حمایت کرده بود.

موضوع تاسیس موزه آتش‌نشانی از دی 1395 همزمان با فاجعه ساختمان پلاسکو مطرح شده است و با وجود گذشت نزدیک به چهار سال هنوز اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.