سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "دراکولا" نوشته آرش سنجابی به کارگردانی پویا امینی و تهیه‌کنندگی مهدی غلامی‌سرخه از 6 مهر ماه ساعت 19 در سالن شماره یک تماشاخانه سپند روی صحنه رفت. بازیگران این نمایش امیر غفارمنش، پرهام امینی، دنیا مستعلمی، پریسا محسنی و نسترن پارساییان هستند.

پویا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب نمایشنامه "دراکولا" به منظور اجرا گفت: در این موضوع که هنر سلیقه‌ای است شکی نیست بر این اساس به منظور اجرای نمایش، متن‌هایی به من معرفی شد و مطالعه کردم. آرش سنجابی یکی از نمایشنامه‌های خود را به من معرفی کرد و از آنجا که به واسطه سابقه همکاری با او به فضای آثارش اشراف داشتم، احساس کردم مخاطب با این اثر ارتباط برقرار می‌کند ضمن اینکه نمایشنامه برای خودم نیز بسیار جذاب بود.

او با بیان اینکه "دراکولا" در ژانر رئالیسم جادویی است، عنوان کرد: این نمایش از آثار دیالوگ‌محور فاصله دارد و کمی روایی و قصه‌گوست از این رو شاخصه لازمی که من به دنبالش بودم را باتوجه به رشته تحصیلی‌ام و اینکه مدت‌ها از کارگردانی فاصله داشتم را دارا بود و دیدم از پس اجرای آن بر خواهم آمد.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون در ادامه گفت: سعی‌ام بر آن بود تا رئالیسم جادویی را در فضای اجرایی تا جایی که به کار لطمه وارد نشود حفظ کنم اما تاکید مضاعفی بر این فضا ندارم اما لحظاتی از نمایش از این فضا فاصله می‌گیرم. خود را چندان درگیر سبک و فضای اجرایی نمی‌کنم و به دنبال شیوه روایی هستم که بر مخاطب تاثیرگذار باشد و تماشاگر با آن ارتباط برقرار کند.

امینی ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود دو ماه به طول انجامید، اظهار کرد: ترجیح می‌دهم درباره موضوع، مضمون و داستان نمایش "دراکولا" توضیحی ندهم چراکه معتقدم تماشاگر باید بدون پیش‌زمینه ذهنی به تماشای نمایش بنشیند و برداشت‌های خود را از اثر داشته باشد. در صورتی‌که در این باره توضیحی دهم قصه فاش می‌شود و از آنجا که نمایش دایره‌وار و حلقه حلقه است نمی‌توان درباره تقدم و تاخر آن توضیحی داد چرا که ذهن تماشاگر منحرف می‌شود.

او درباره اجرای این نمایش در شرایط کنونی یادآور شد: از زمان اجرای نمایش "جیر جیرک" به کارگردانی آرش سنجابی قصد اجرای نمایش "دراکولا" را داشتم و طبق روال پیش رفتیم و از سال گذشته قرار بر این بود تا نمایش را اوایل مهر ماه به صحنه آوریم. به هر حال گریزی از شرایط کنونی در پی ویروس کرونا نیست و نباید دست روی دست گذاشته تا اتفاقی بیفتد کما اینکه دیگر افراد جامعه در همین شرایط به حرفه خود مشغول هستند.

پویا امینی در پایان صحبت‌هایش گفت: پروتکل‌های بهداشتی از سوی سالن نمایش و گروه به صورت کامل رعایت می‌شود و امیدوارم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اتفاق خوبی برای تئاتر در این شرایط بیفتد و مخاطبان به سالن‌های نمایش بازگردند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: مدیر ‌تولید : شهاب شریفی، دستیاران کارگردان : پریسا محسنی و آرش سلیمانی، دستیار تولید : پرهام دلدار، طراح حرکت : رازیما میرزایی، طراح صحنه : شهاب شریفی، طراح لباس : سمیرا کریمی، گروه صحنه : نوید آقاجان‌پور، احمد صدری، حمیده شیرمحمدی و حمید مهدی‌پور، مدیر صحنه : مهشاد عباسی انارکی، گروه لباس : الهه کریمی و ماریا نبی‌نیا، طراح گریم : مسعود رییس‌السادات، عکاس : محمدرضا روزی، طراح پوستر : مهدی رایگانی و طراح نور : مسلم رضایی.

علاقمندان به تماشای نمایش "دراکولا" می‌توانند بلیت نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.