سرویس سینمایی هنرآنلاین: امین انتشاری طراح جلوه‌های ویژه بصری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر مشغول انجام کارهای یک سریال محصول مشترک مجارستان و آمریکا هستم که پخش آن توسط شبکه نتفلیکس انجام خواهد شد. این سریال دستمایه‌ای علمی- تخیلی دارد و بخش جلوه‌های ویژه آن توسط چهار گروه از کشورهای مختلف در حال انجام است.

او ادامه داد: این سریال در دو فصل در حال تولید است که البته به خاطر کرونا تولید آن معلق مانده تا وضعیت کرونا مشخص شود.

این طراح جلوه‌های ویژه همچنین بیان کرد: از سوی دیگر سریال "آهوی من مارال" کار مهرداد غفارزاده را نیز در دست دارم که به نسبت تاریخی بودن اتفاقات متنوع و فنی بسیاری را با خود به همراه دارد. برای این سریال باید بازسازی یکسری شهرها و لوکیشن‌ها و موقعیت‌های تاریخی را انجام دهیم که کار سنگینی است و در حال حاضر در مرحله پیش تولید قرار داریم. باید متریال‌های مورد نیاز را تهیه کنیم و یکسری ساخت و سازهای عظیم انجام دهیم که به دلیل زمان‌بر بودن تیم طراحی جلوه‌های ویژه بصری باید جلوتر کار را آغاز کند.

انتشاری افزود: از آنجایی که این دومین همکاری من با غفارزاده است، ذهنیت او با کار ویژوال آشناست و اجازه مانور به ما می‌دهد و اعتماد خوبی بین ما وجود دارد که امیدوارم در این کار نیز به نتیجه برسد.

او همچنین درباره تأثیر کرونا بر روی فعالیت‌های او اظهار کرد: خوشبختانه فضای قرنطینه روی کار ما اثری نداشت، چون پیش از این نیز ما تقریباً دور کار بودیم. بخصوص در بحث همکاری با پروژه‌های خارجی؛ اما در بخش تولید کرونا بسیار اثر گذاشت و حجم کارهای تولیدی کم شد و به همان نسبت فشار اقتصادی نیز بیشتر شد. در واقع پروژه‌های پس تولید یا پیش تولید خارجی دورکاری انجام می‌دهند و در این مرحله مشکلی وجود ندارد. اتفاقاً همین امر موجب شد که به دلیل مسائل مالی روی کشورهای دیگر نیز تمرکز کنند و این صرفه اقتصادی برای کشورهایی چون ما دارد، چون کار با کیفیت و ارزان‌قیمت تحویل می‌گیرند و از سویی برای ما هم خوب است چون ارزآوری به همراه دارد.

انتشاری در خاتمه گفت: در تلاش هستم به‌زودی فیلم کوتاه خودم را کلید بزنم و از آنجایی که کار پرحجمی از بعد جلوه‌های ویژه است بعد از پایان کار سریال "آهوی من مارال" وارد پیش تولید می‌شوم. از آنجایی که دغدغه من ژانر وحشت است، فیلمنامه این کار را خودم نوشته‌ام و مدت زمان طولانی است که روی آن در حال مطالعه هستم. به نظرم درحال حاضر به جایی رسیده‌ایم که بتوانیم روی این ژانر کار کنیم، البته به شکل بومی و ایرانی شده که امیدوارم بتوانم آن را بسازم و به نتیجه برسانم.