سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره مد، عکاسی از آن است چرا که جلوه‌های بصری این عرصه به‌اندازه‌ای پرکشش است که هر زمان اراده کند می‌تواند جریانی منحصربه‌فرد را در تاریخ هنر رقم زند.

بر این اساس، موزه هنر عکاسی توکیو از برپایی نمایشگاه عکاسی و مد خبر داده و قرار است در این رویداد، رابطه میان این دو عرصه هنری از دهه 1990 به بعد در معرض دید عموم قرار گیرد.

با تکامل دنیای مد، عکاسی نقشی اساسی در انتقال جذابیت لباس توسط طراحان مد داشته است. در برخی مواقع، تصاویر ایجادشده توسط عکاس بیش از خود لباس‌ها جذاب‌تر بوده و بی‌شک، چنین تصاویری نمادین از تاریخ پوشش هر کدام از دوران است.

دهه 1990، شاهد ظهور عکاسانی بوده است که فراتر از چارچوب مرسوم و به‌منظور برقراری ارتباط میان اقلام مد، مترصد فرصتی برای خلق تصاویری جذاب برای مردم بودند.

علاوه بر این، مجلات مد یکی پس از دیگری ظاهر می‌شدند که هر کدام موضع مستقلی در نحوه انتقال اطلاعات عرصه تحولات فشن جهان را مورد توجه قرار می‌دادند و در مسیری مشخص رو به حرکت بودند. به هر روی تصاویر ایجادشده از دیدگاه‌های جدید بر تفکر و سبک زندگی افراد تأثیر می‌گذارد و نسل‌های بعدی بارها و بارها به آن تصاویر مراجعه کرده‌اند.

از دهه اول قرن بیست و یکم رابطه میان عکاسی و مد دستخوش تغییرات بسیار شده است. در گذشته، اخبار مربوط به آخرین نمایش‌ها و نمایشگاه‌های مد از طریق گروه محدودی از رسانه‌ها منتقل می‌شد؛ به‌عنوان مثال سردبیران روزنامه‌ها و مجلات و نویسندگان اما در سال‌های اخیر، این اطلاعات، بدون تأخیر زمانی، از طریق سیستم عامل‌های SNS مانند توییتر و اینستاگرام به دست عموم مردم می‌رسند و علاوه بر این، افرادی که این اطلاعات را دریافت می‌کنند صرفاً آن را دریافت نمی‌کنند؛ آن‌ها اطلاعات شخصی خود را به اشکال مختلف با آن‌ها ترکیب کرده و ناخودآگاه در مسیری قرار می‌گیرند که رو به ترندهای جهانی باشد.

ناظر این نمایشگاه ناکاکو هایاشی است که دنیای مد و هنر را به‌عنوان سردبیر مجله فرهنگ Hanatsubaki تجربه کرده است. این نمایشگاه از طریق گردآوری آثار هنرمندان در ژاپن و دیگر کشورها تلاش می‌کند رابطه میان عکاسی و مد را بررسی کند. علاوه بر عکس، مجله‌های مد کمیاب نیز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

امید است در آینده نه‌چندان دور، موزه‌های تاریخی کشور ما نیز فضایی برای نمایش تصاویر برجای‌مانده از تاریخ پوشش مردمان این سرزمین در طول تاریخ چند هزار ساله خود باشد.