به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته دفاع مقدس با مشارکت و همراهی این اداره کل و  بسیج هنرمندان استان مازندران خبر داد و گفت: شب شعر "رازهای ارغوانی" از جمله این برنامه‌ها است. 

وی ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس بیان کرد: برنامه شبی با شعر با نام "رازهای ارغوانی" از دو ماه قبل طی جلساتی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تدارک دیده شد تا جشنواره شعری با هفت محور برگزار شود.

حمیدرضا هراسانی مسئول بسیج هنرمندان استان مازندران نیز در این خصوص گفت: محورهای این جشنواره شامل؛ رازهای ارغوانی با موضوع روایت حماسه مردان و زنان در هشت سال دفاع مقدس، مکتب سلیمانی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم و شهدای مقاومت در جنگ با استکبار، جهش تولید، الفبای ایثار یا همان مدافعان سلامت، کمک مومنانه، زخم‌های شعله‌ور یا همان افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی مقاومت مردم فلسطین، یمن، سوریه و عراق، سبک زندگی ایرانی اسلامی، عفاف و حجاب، عدالت محوری، فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده بوده است.

هراسانی اعلام کرد: از کل استان  ۱۲۶ شاعر ۵۸۴ اثر مختلف بسیج هنرمدان ارسال کردند،  پس از داوری ۱۰ نفر برگزیده استان و یک نفر شایسته تقدیر شد در مجموع ۱۱ نفر انتخاب شدند که روز پنج شنبه سوم مهر ماه در هفته دفاع مقدس در طی مراسمی به نام شب شعر "رازهای ارغوانی" در ساعت ۱۸:۳۰ محل باغ موزه دفاع مقدس دور هم جمع شوند و اشعار خود را ارائه کنند.

مسئول بسیج هنرمندان استان اضافه کرد: در این جشنواره شعر سه نفر از تنکابن، یک نفر از چالوس، دو نفر از نوشهر، دو نفر از محمودآباد، دو نفر بابل و یک نفر ساری برگزیده شدند.

وی متذکر شد: در این شب شعر برنامه رونمایی از کتاب شعر "قاف قافیه" مجموعه‌ای از اشعار انقلاب، دفاع مقدس و سردار قاسم سلیمانی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان و سازمان بسیج هنرمندان مازندران انجام خواهد شد.