به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، سید محمد طباطبایی مدیر عامل این موسسه و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور عصر روز یکم مهرماه با حضور در منزل عبدالوهاب شهیدی، تولد نوازنده پیشکسوت عود و خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی ایرانی را تبریک گفت.

وی گفت: برای ما موجب خوشحالی و خرسندی بسیار است که در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که استاد عبدالوهاب شهیدی را درک کرده‌ایم.

طباطبایی ادامه داد: استاد شهیدی از هنرمندان نجیب و متواضع موسیقی سنتی ایران هستند که همواره دغدغه هنر داشته و دارند و همچنان موضوعات و مسائل این حوزه را پیگیری می‌کنند.

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به تبحر این هنرمند پیشکسوت در دو رشته نوازندگی و خوانندگی اظهار کرد: هنرمندان متعددی بوده‌اند که هم در ساز و هم در آواز دستی بر آتش داشته‌اند اما کمتر کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که هم نوازنده چیره‌دستی باشد و هم خواننده متبحر و درجه‌ یک. اما استاد شهیدی اینچنین هستند و هم در نوازندگی ساز عود و هم در خوانندگی در سطح بالا بودند.

 شهیدی در این دیدار به همزمانی تولد خود با تعدادی دیگر از هنرمندان موسیقی از جمله محمدرضا شجریان اشاره و برای وی آرزوی سلامتی کرد.

این هنرمند با خاموش کردن شمع نود و نهمین سال تولد خود آرزو کرد بیماری کرونا هرچه زودتر برطرف شود و انسان در سلامت و جهان در صلح و دوستی به کار خود ادامه دهد.

علاوه بر خانواده شهیدی و مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، فاضل جمشیدی هنرمند موسیقی هم در تولد ۹۹ سالگی استاد شهیدی حضور داشت.