به گزارش هنرآنلاین، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد، نخستین جایزه سال سهراب سپهری را برگزار نماید. بر این اساس از هنرمندان و دانشجویان هنرهای تجسمی دعوت می‌شود تا در این رویداد هنری مشارکت نمایند. این رویداد که پیش از این قرار بود در تاریخ دیگری برگزار شود، به علت شیوع کرونا و  به پیشنهاد اداره کل هنرهای تجسمی، به تاخیر افتاد و در آذرماه برگزار خواهد شد.

اهداف جایزه         

آشنایی هرچه بیشتر جامعه با اندیشه‌های سهراب سپهری، شاعر و نقاش نوگرای کاشانی از طریق تصویرسازی اشعار، ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت‌های هنری مرتبط با گرافیک، تصویرسازی و ادبیات، ارج نهادن به میراث فرهنگی و ترویج هنر تصویرسازی، شناسایی و معرفی هنرمندان عرصه تصویرسازی، ایجاد بستر مناسب برای هنرمندان تصویرساز کاشانی جهت فراگیری و ارتقاء هنر تصویرسازی 

 موضوع جایزه

تصویرسازی اشعار منتخب سهراب سپهری که به صورت پی‌دی‌اف در صفحه اینستاگرام @sohrab.sepehri.annual.award بارگذاری شده است.

 شرایط و مقررات عمومی

هنرمندان گرامی می‌توانند جهت دریافت اطلاعات و فراخوان جایزه از طریق نشانی اینستاگرام و جهت ارسال آثار از نشانی kashanfarakhan@gmail.com اقدام نمایند.  

اطلاعات فرم شرکت در مسابقه، در تهیه مطالب انتشاراتی و نمایشگاهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. لذا صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت‌کننده است.

به تمامی شرکت‌کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت و کتاب جشنواره تعلق خواهد گرفت.

استفاده از آثار نمایشگاه برای چاپ در کتاب و سایر اقلام انتشاراتی و تبلیغاتی، بانک اطلاعاتی و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای برگزارکننده مجاز است. تصمیم‌گیری در خصوص موارد پیش‌بینی ‌نشده بر عهده ستاد جایزه سال سهراب سپهری است.

ستاد برگزاری، شخص ارسال‌کننده را صاحب اثر می‌شناسد، اما درصورتی‌که خلاف آن ثابت شود، کلیه امتیازات متعلق باطل و اثر مربوطه از نمایشگاه خارج می‌شود. هر هنرمند و یا گروه می‌تواند حداکثر با ارائه 3  اثر در جایزه شرکت نماید.

چنانچه هنرمندان گرامی، پرسشی در زمینه شرایط و مقررات عمومی یا اختصاصی جایزه دارند، می‌توانند، با شماره 09050917178 تماس گرفته و یا به شناسه واتساپ همین شماره مراجعه کنند.

 داوران بخش نهایی 

 دکتر محسن حسن‌پور

 دکتر علی بوذری

 استاد مرتضی اسماعیلی سهی

 شرایط شرکت در مسابقه و آثار ارسالی

 شرکت برای تمامی هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد است.

 تکنیک اجرای آثار آزاد است و ارائه به صورت دیجیتال و دستی خواهد بود. 

 ابعاد تصویر اثر ارسالی باید حداقل (42* 30)، 300dpi   و با فرمت Jpeg باشد.

اصل آثار جهت شرکت در نمایشگاه باید 50 *70  سانتی‌متر باشد.

شرکت‌کنندگان می‌توانند تصویر اثر خود را در مهلت مشخص شده به سایت جشنواره ارسال کنند. بدیهی است در صورت انتخاب اثر می‌بایست اصل آثار جهت شرکت در نمایشگاه به نشانی دبیرخانه ارسال گردد. اصل آثار پس از پایان نمایشگاه به صاحب اثر عودت داده خواهد شد.

 جوایز

 نفر اول: لوح تقدیر و 50 میلیون ریال 

 نفر دوم: لوح تقدیر و 30 میلیون ریال

 نفر سوم: لوح تقدیر و 20 میلیون ریال 

 تقویم رویداد

 فراخوان: ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۹

 آخرین‌مهلت ارسال آثار: ۲۲ آبان ماه

داوری نهایی:۲۵ آبان ماه۱۳۹۹

 برگزاری مراسم، ورکشاپ ها و برنامه‌های جانبی:  ۷ مهرماه تا  ۹آذر۱۳۹۹

 نمایشگاه آثار: ۹ تا۲۰ آذر ۱۳۹۹

 مدرسین ورکشاپ اساتید:

 کمال طباطبایی

 پژمان رحیم زاده

 نرگس محمدی