به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع ویژه برنامه‌های این اداره در ایام هفته دفاع مقدس را اعلام و ابزار امیدواری کرد که در این ایام پربرکت بیش از پیش یاد و نام شهدا را اسوه کارها و اندیشه خود نماییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، پیروی از راه شهدا را یک معیار ارزشمند برای سنجش درستی کارها و رفتارمان اعلام کرد و افزود: با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ویژه برنامه هایی را در سطح استان درنظر گرفته‌ایم ، از قبیل رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدسی، رونمایی از چند فیلم تازه ساخته شده با این موضوع و برگزاری همایش ۴۰ هنرمند نقاش در سمپوزیوم نقاشی.

زارع با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی نظیر شب شعر چهل سالگی دفاع مقدس، اجرای مسابقات متعدد کتابخوانی از کتاب‌های مطرح حوزه دفاع مقدس، برگزاری جلسات نقد کتاب، نمایشگاه‌های متعدد دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا و ... گفت: انجام این برنامه‌ها فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه همچنان زنده نگه می‌دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین اذعان داشت: برگزاری فعالیت‌هایی که روح مطالعه و کتابخوانی، فرهنگ و هنر در آن پررنگ‌تر است یکی از محوری‌ترین پایه‌های برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری است، از جمله این کارها می‌توان به انتشار یادداشت‌ها و رویدادهای دفاع مقدس، جشنواره‌های کتابخوانی، تئاترهای خیابانی، معرفی نویسندگان برجسته در حوزه دفاع مقدس، نمایشگاه‌های عکس، مسابقات فیلم‌های موبایلی و ... اشاره کرد.

زارع در پایان با بیان اینکه استمرار راه شهدا باعث عاقبت بخیری انسان می‌شود، گفت: خرسندیم که الگوی جوانان و نوجوانان کشور ما، شهدایی هستند که لحظه‌ای در نثار جان خود تردید نکرده و فرهنگی را پایه‌ریزی کردند که تا ابد بر چهره کشورمان می‌درخشد و افتخار آفرین است.