به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فاطمه ملک‌زادگان کارشناس و مدیر کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس،  درباره منابع موجود در این سازمان گفت: در بخش پنجره دیجیتال ۱۵ هزار و ۷۸ عنوان کتابشناسی دفاع مقدس بارگذاری شده است. همچنین ۱۲ هزار منابع در حوزه مقدس توسط سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس به کتابخانه ملی ایران اهدا شده است.

ملک‌زادگان افزود: براین اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یکی از غنی‌ترین منابع کتابی، اسنادی، تصاویر دفاع مقدس و ادبیات پایداری را دارا است که مصداق آن ساخت مستند و فیلم‌های دفاع مقدس با استفاده از منابع موجود در این سازمان است و از طرف دیگر به دلیل صادر کردن فیپا و قانون واسپاری و اهدای دو کتاب توسط ناشران به کتابخانه ملی، ذخایر کتاب‌های کتابخانه ملی با موضوع دفاع مقدس و ادبیات پایداری غنی‌تر است.

این کتابدار تخصصی کتاب‌های دفاع مقدس و ادبیات پایداری همچنین با اشاره به طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌ها در حوزه دفاع مقدس گفت: بارگذاری ۲۰۰ عنوان پایان‌نامه و طرح‌های پژوهشی دفاع مقدس در پنجره کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس در کتابخانه ملی انجام شده است که پژوهشگران و مخاطبان در نقاط مختلف کشور برای دستیابی به این منابع می‌توانند به مراکز سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان‌های کشور مراجعه کنند و به این منابع دسترسی پیدا کنند.

بر اساس این گزارش، طی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، برخی اسناد و مدارک دفاع مقدس موجود در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به همراه اسناد و مدارک کمیسیون‌های اسرا و مفقودین به مخازن سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتقل شده است.

در ادامه این همکاری راه‌اندازی پنجره و بخش کتاب دیجیتال دوران دفاع مقدس در کتابخانه ملی نیز از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است و براین اساس کتابخانه ملی با همکاری سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس شرایط فعالیت نخستین کتابدار تخصصی کتاب‌های دفاع مقدس و ادبیات پایداری را در تالار تخصصی کتابخانه ملی فراهم کرده است.