علی تفرشی در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: قرار است دوباره با گروه موسیقی تلفیقی "ایده " روی سن بروم و به اجرای قطعات بپردازم که خود آنها را ساخته و اجرا کرده‌ام. گروه موسیقی تلفیقی "ایده" را در سال 1387 تاسیس کردم که در بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در بخش موسیقی پاپ ، مقام اول را به دست آورد.

این هنرمند که تا کنون کنسرتهای بسیاری را با ارکستر سمفونیک تهران در داخل و خارج از کشور به رهبری نادر مشایخی ،منوچهر صهبایی و مجید انتظامی اجرا کرده است در ادامه خاطر نشان کرد:هم اکنون با گروه ایده در حال تمرین هستم و برای برگزاری کنسرت تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد:بعداز آلبوم تردید آلبومی منتشر نکردم؛چرا که با شرایط موجود در جو موسیقی دوست ندارم در این فضا کار کنم.

تفرشی با اشاره به اینکه این گروه را برای برگزاری کنسرت در کشورهای خارجی آماده می کنم،درباره هدف از تاسیس چنین گروهی گفت: از آنجایی که موسیقی سنتی کم کم رو به فراموشی می رود ، خواستم با تلفیق آن با موسیقی پاپ به فضای جدیدتری دست یابم به جذب سریعتر مخاطب بیشتر کمک کند. به همین دلیل یک گروه تلفیقی تشکیل دادم که تعداد اعضای آن 13 نفر است.

تفرشی در پایان خاطر نشان کرد: گروه ایده در دوبخش تشکیل شده است؛ در حال حاضر مشغول تمرین با بخش پاپ آن هستم و قطعاتی را که کاملا جدید بوده و برای همین گروه ساخته شده است، تمرین می‌کنیم. در این گروه از سازهای سنتی و پاپ استفاده کرده‌‍ایم و اشعار آن از میان اشعار شاعران بزرگی همچون سعدی، حافظ، مولانا، عراقی و عطار انتخاب کرده‌ایم.

پایان پیام/43