سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در سخنانی اظهار داشت: حوزه مدیریت مد و لباس بر اساس کار گروهی، تمهید و طراحی شده که دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون در آن عضویت دارند و این تجمع دستگاه‌ها سبب می‌شود که امور به‌اتفاق جمع پیش برده شود.

حسینی، جشنواره را فرصتی مناسب برای گرد هم آمدن و مساعدت نهادهای سهیم، دخیل و شریک دانست و افزود: حضور و اهتمام هنرمندان به رونق و تعالی آثار ارائه‌شده یاری رسانده و اهتمامی، جدی ارزشمند و قابل تأمل است.

او با تأکید بر اینکه جشنواره فرصتی برای بروز توانمندی‌های انسانی و مغتنمی است که هر کدام می‌تواند ثروت عظیمی را در زمینه فکر و فرهنگ رقم زند تصریح کرد: جشنواره، محل بروز خلاقیت‌ها و گفتگوهاست؛ جشنواره محل گرد هم آمدن اشخاص حقیقی و حقوقی است که کمتر فرصت تعامل با یکدیگر را به دست می‌آورند و در جشنواره است که ما می‌توانیم انگشت اشارتی به سمت داشته‌های ثمین فکری و فرهنگی‌مان داشته باشیم.

حسینی گفت: اقلیم پهناور ایران و اقوام سربلند و شریفی که در این کشور زندگی می‌کنند، همگی دستمایه آفرینش‌های آثار هنری در حوزه مد و لباس هستند و طی سال‌های اخیر، انتخاب شعار و موضوع برای جشنواره مد و لباس فجر که یکی نقش مکران بود و دیگری فر گلستان، موجب شد که هنرمندان دیگر بار به داشته‌های خویش توجه کرده و آن را پایه‌ای برای خلاقیت‌های خود قرار دهند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه افزود: امیدواریم این سنت حسنه استمرار یافته و بتوانیم از مجموع داشته‌هایمان برای افزایش توانمندی‌ها بهره برده و برندسازی کنیم. اتفاقی که با نمایش مجموعه‌های پوششی همراه شده و اگر بتوانیم از این مسیر کار را پیش بریم، مد و لباس ایرانی نه‌فقط در داخل کشور که در حوزه جغرافیایی و فرهنگی دیگر کشورها نیز مورد اقبال قرار می‌گیرد و موجبات صدور فرهنگ و آشنایی دیگران با فکر و اندیشه ایرانی را فراهم می‌آورد.