به گزارش هنرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده اظهار داشت: تاکنون اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان با مراجعه به سامانه کارا برای دریافت ۴۷ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال تسهیلات کرونایی درخواست داده‌اند که یک چهارم این رقم به واجدان شرایط پرداخت شده است.

وی شمار پرونده‌های تشکیل شده جامعه فرهنگی و هنری برای دریافت تسهیلات کرونایی در بانک‌های عامل را ۳۱۱ فقره عنوان کرد و افزود: صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا تا ۳۰ شهریورماه جاری فرصت دارند که برای برخورداری از این تسهیلات نام‌نویسی کنند.

فرخنده، تسهیلات اعطایی در قالب این طرح را ۲۴ ماهه و با نرخ سود ۱۲ درصدی عنوان کرد و گفت: این تسهیلات در سه سقف ۱۶ میلیون تومانی برای کارفرمایان دارای کد کارگاهی، ۸ میلیون تومانی برای کارفرمایان خویش‌فرما و ۶ میلیون تومانی برای آزادکاران فاقد بیمه پرداخت می شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، فعالیت در این حوزه بسیار کاهش یافته که این امر موجب ضرر و زیان فعالان این بخش شده است.

وی با قدردانی از همکاری مدیران عامل بانک‌های استان، از آنان خواست به پرداخت تسهیلات کرونا به هنرمندان شتاب دهند. 

۷۹ رسته از فعالان زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول طرح دریافت تسهیلات کرونا می شوند