به گزارش هنرآنلاین، سی و ششمین دوره جشنواره فیلم ورشو در لهستان، از ١٨ تا ٢٧ مهر (٩ تا ١٨ اکتبر) در لهستان به‌صورت حضوری و در سینماها برگزار خواهد شد.

انیمیشن "نهنگ سفید" ساخته‌ امیر مهران به‌عنوان تنها نماینده از کشور ایران در بخش رقابتی فیلم کوتاه این رویداد حضور خواهد داشت.

هفتمین اثر امیر مهران فیلمی ضد جنگ و فارغ از ملیت و قومیت است. زمان این انیمیشن بی‌کلام 10 دقیقه است و روایتگر تلاش مردی تنهاست که در پی یافتن دوستانی است که سالیان پیش در یک حمله هوایی از دست داده است. نهنگ سفید تنها تصویر و نشانه برجای‌مانده از آن حادثه در ذهن او است.

این انیمیشن کوتاه از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و پخش بین‌الملل آن به عهده فهیمه (رها) پورقاسم است. فیلم "شهر خاموش" یکی از آثار موفق امیر مهران است که جوایز زیادی را در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کسب کرد.

The White Whale Poster

عوامل "نهنگ سفید" عبارتند از: نویسنده و کارگردان، تهیه‌کننده: امیر مهران، متحرک‌سازی: جلال نعیمی، طراحی فضا و کانسپت: نعیم آزاد، طراحی شخصیت: ابوالفضل برومندی، آهنگ‌ساز: پژمان خلیلی، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی و محمد قاسمی، افکت و کامپوزیت سه‌بعدی: مسعود تقی‌مومنی، کامپوزیت و تدوین: امیر مهران، استوری‌بورد: عمار قنبرزاده، تصحیح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان. برنا جمشیدی، مدل‌سازی سه‌بعدی: محمد شهرابی، ساخت تیزر: آرین وزیردفتری، مجری طرح: استودیو آدورن