سرویس موسیقی هنرآنلاین: سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از تمرین پروژه کنسرت نمایش "علمدار" گفت: ارکستر با نهایت دقت و تأمل و با ویژگی خاص این اثر را تمرین کرد تا آن حس و حالی را که متناسب با متن و روایت است، اجرا شود و این مشخصه را می‌شد به‌طور کامل و دقیق در تمرین شنید.

حسینی عنوان کرد: فرهنگ ما مملو از رویدادها، خاطرات، داشته‌ها و سرمایه‌های فرهنگی، فکری، اعتقادی و باورهاست. در طول تاریخ آثار بسیار زیادی با الهام از این داشته‌ها خلق شده و در گنجینه معارف و آثارمان باقی مانده است. بازآفرینی آن‌ها می‌تواند بر حفظ داشته‌های ما و انتقال آن‌ها از نسلی به نسل دیگر کمک کند.

معاون امور هنری وزارت ارشاد اظهار داشت: پرداختن به آثار ویژه‌ای که با الهام از داشته‌های فرهنگی ما ساخته شده و شکل گرفته‌اند، به‌ویژه در این شرایط سخت کرونایی می‌توانند ما را به سمتی سوق دهند که بار دیگر خودمان و تاریخ را مرور کنیم.

حسینی همچنین گفت: با رعایت قواعد و شیوه‌هایی که توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌شود و با توجه به استمراری که این ویروس پیدا کرده است، باید مهیای زندگی باشیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان در همین ایام دشوار نشان دادند که هنر خاموش نبود و کمک بسیار زیادی کردند تا این ایام سپری شود. با رعایت قواعد باید زندگی را از سر بگیریم و آثار هنری را در شکل‌های ایمن برای سلامتی مردم عرضه کنیم.

موسیقی نمایش عاشورایی "علمدار" در سوگ و رثای حضرت عباس (ع) برای دهه سوم محرم به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت اجرا می‌شود.

"علمدار" شامل یازده تابلوی نمایشی است و با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و گروه آوازی به رهبری بردیا کیارس و خوانندگی پوریا اخواص و جلوه‌های ویژه تصویری و حرکتی، ساخته و پرداخته پوریا خادم آهنگساز اجرا می‌شود. حسین پارسایی کارگردان و پرویز پرستویی تهیه‌کننده پروژه هستند.

اجرای این موسیقی نمایش با حضور تعدادی محدود از تماشاگران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت آنلاین خواهد بود و کلیه منافع مالی صرف مناطق محروم کشور می‌شود.