به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر، احمد صدری پژوهشگر و دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اشاره به نحوه برگزاری این رویداد که قرار است به میزبانی استان کرمان برگزار شود، توضیح داد: طبق تازه‌ترین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار بر این است که سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از انتقال بیماری کووید ۱۹ در دو قالب "آنلاین" و "آفلاین" برگزار شود.

وی افزود: آنچه در حوزه برگزاری کنسرت‌های آنلاین پیش‌بینی شده، اجرای برنامه زنده در فضاهای تاریخی و فرهنگی استان کرمان است که برای این منظور فضاهایی که دارای شرایط مناسب برای برگزاری کنسرت در فضای باز هستند، انتخاب شده‌اند. البته با توجه به اهمیت حضور مخاطب برای هنرمندانی که روی صحنه به اجرا می‌پردازند، درصدد هستیم شرایطی را برای حضور تعدادی مخاطب با در نظر گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت حداکثری فاصله‌گذاری فراهم کنیم که امیدوارم محقق شود. چرا که حضور تماشاگران در محل اجرای زنده هنرمندان موسیقی نواحی، دربرگیرنده انگیزه و شرایطی است که اجرای آن‌ها را به مراتب تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ادامه داد: در حوزه برگزاری "آفلاین" جشنواره نیز برنامه‌ها و ایده‌هایی برای ضبط آثار مختلف موسیقایی از هنرمندان مطرح و پیشکسوت موسیقی نواحی ایران در شهر کرمان وجود دارد که علاوه‌بر برگزاری کنسرت‌های آنلاین در قالب "آفلاین" نیز پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. البته در این چارچوب برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای ایام بعد از جشنواره وجود دارد که این آثار بتواند حتی بعد از برگزاری جشنواره برای مخاطبان قابل دسترسی باشد. پس با این حساب ما برای برگزاری این دوره از جشنواره حسب اینکه قرار است از استادان و بزرگان موسیقی مناطق مختلف ایران دعوت کنیم، فراخوانی نخواهیم داشت و شرایط برگزاری جشنواره را به همین شکلی که توضیح دادم میزبانی خواهیم کرد.

صدری درباره زمان برگزاری سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته زمان برگزاری جشنواره به احتمال بسیار فراوان مصادف با هفته وحدت و ایام میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) خواهد بود که مصادف با نیمه‌های اول آبان ماه سال جاری است و امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که ما با وجود تمام مشکلاتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا با آن مواجه شدیم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای هنرمندان ارزشمند موسیقی اقوام ایران در این دوره باشیم.