سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اثر هنری پس از خلق و آفرینش، مادامی که پشت ویترین و فضاهای نمایشی قرار نگیرد، نمی‌تواند موفقیتی در بازارپردازی بصری به دست آورد.

بدون شک، ایجاد ارتباط میان دو حوزه هنر و صنعت می‌تواند فضای لازم برای ایجاد فرصت‌های نمایش هرچه بهتر طرح‌های هنرمندان در سطحی فراتر از موزه‌ها و گالری‌ها را از سراسر کشور فراهم کند.

در این میان تکنسین‌های حوزه مد یکی از مهم‌ترین افرادی هستند که می‌توانند با تکیه بر دانش فنی خود این ارتباط را به بهترین شکل ممکن ایجاد کنند.

وظیفه اصلی تکنسین مد و منسوجات، تأمین حمایت و تجربه فنی در تدریس حوزه‌های تخصصی مرتبط با مد و منسوجات همراه با مسئولیت کلیدی مدیریت کارگاه ها و استادیو ها است.

آماده‌سازی نمونه‌ها برای ارائه‌های نمایشی و ارائه کمک فنی در کارهای ماشینی و تهیه محصول غالباً از وظایف این شغل محسوب می‌شوند.

دانش کار با چرخ های خیاطی، بافندگی و اتصالات ماشین‌ها، اتوهای بخار و خشک و تجهیزات بافندگی وابسته به حوزه‌های تخصصی و موضوعی در برنامه درسی از ویژگی‌های لازم برای این شغل است.

تکنسین‌ها غالباً مسئول محافظت و نگهداری از تجهیزات و دستگاهها کنترل نیاز آن‌ها به تعمیر و دادن سفارشات کلی و کنترل موجودی هستند.

امنیت کارگاه نیز در درجه اول اهمیت دارد و کنترل‌های بهداشت و سلامت نیز اغلب توسط این افراد به انجام می‌رسد.

اکثر تکنسین‌ها با تحصیل در دوره‌های درسی تولید فنی و مد رسمی آموزش می‌بینند و دانش کاری در این صنعت را دارند.