به گزارش هنرآنلاین، کامبیز درمبخش داور بخش پوستر جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه درباره اهمیت و نقش بیمه در جهان امروز گفت: جهان امروز یک جهان معمولی نیست، زیرا هر روز هزاران حادثه و اتفاق و آشوب رخ می‌دهد و آنقدر این حوادث زیاد است که همه ما به بیمه نیاز داریم و جهان امروز بدون بیمه معنایی ندارد. اگر بیمه خوب را انتخاب کنیم یک جور سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و اگر حادثه‌ای برای هر کدام از ما رخ دهد بیمه می‌تواند به راحتی خسارت‌ها را جبران کند.

درمبخش در ادامه بیان کرد: بیمه باید به تعهدات خود عمل کند و نظر مردم را جلب کند. در سطح جهانی تبلیغات زیادی برای بیمه انجام شده است تا مردم با آن آشنا شوند و باید به این موضوع مهم توجه داشته باشیم که بیمه کردن واقعا آسان نیست ولی برای زندگی انسان لازم و ضروری است. همه ما فکر می‌کنیم که حادثه فقط برای دیگران رخ می‌دهد در صورتی‌که این طور نیست و شامل حال همه ما می‌شود.

وی افزود: سوال‌های زیادی در ذهن کسانی است که می‌خواهند بیمه شوند در نتیجه از طریق تبلیغات درست باید به این سوال‌ها جواب دهیم و اعتماد مردم را جلب کنیم. متاسفانه بیمه در ایران شناخته شده نیست و یکی از اهداف جشنواره این است که مردم را با بیمه بیشتر آشنا کنیم و کاری کنیم اعتمادشان به بیمه جلب شود. ما هنوز فاصله زیادی با کشورهای دیگر از نظر اعتماد به بیمه داریم و باید بیشتر به این موضوع بپردازیم تا مردم را با بیمه آشنا کنیم. زمانی‌که اعتماد مردم شکل بگیرد خودشان به سمت این موضوع گرایش پیدا می‌کنند.

داور بخش پوستر جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا مطبوعات و هنر به کمک بیمه آمده‌اند و همه جا تبلیغات بیمه وجود دارد و این دیده شدن و تبلیغات خیلی موثر است. خوشبختانه بیمه به هنر روی آورده است و  هنر و هنرمند می‌توانند کمک کنند تا مردم بیشتر با این مقوله آشنا شوند.

وی در پایان گفت: هنر سینما تأثیرگذاری زیادی دارد و چون بیمه به تنهایی خشک است می‌توانیم به کمک هنر مردم را با جوانب مختلف بیمه آشنا کنیم.

اولین دوره جشنواره فیلم و عکس و پوستر بیمه توسط بیمه کوثر و بیمه مرکزی به دبیری امیر کرم‌یزدی 3 تا 6 آذر 99 با موضوعات بیمه و مردم، بیمه و جامعه، کووید 19، در تهران برگزار می‌شود.