به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، بهروز جلالی مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با بیان این‌که جمعی از شاعران نام‌دار ایرانی و شاعران فارسی‌زبان غیرایرانی به مناسبت روز "شعر و ادب فارسی" شعرخوانی خواهند کرد، گفت: این برنامه با حضور دکتر ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه‌کتاب و ادبیات ایران و جمعی از شاعران فارسی‌زبان ایرانی و غیرایرانی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این محفل، قرائت پیام‌های محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقبال صلاح‌الدین نوه علامه محمد اقبال لاهوری و رئیس موسسه ادبی دبستان اقبال پاکستان است.

جلالی عنوان کرد: این رویداد با همکاری دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن ادبی اقبال لاهوری به دبیری سیداحمد حسینی شاعر پاکستانی (متخلص به احمد شهریار) برگزار خواهد شد.

مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: انجمن ادبی اقبال لاهوری به تازگی در سامانه جامع امور انجمن‌های ادبی کشور به نشانی hlclubs.ir به ثبت رسیده و فعالیت خود را آغاز کرده است. اعضای این انجمن، فارسی‌سرایان غیرایرانی هستند که علاوه بر ایران در کشورهای همسایه همچون افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و هندوستان زندگی می‌کنند.

جلالی گفت: این برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا چهارشنبه 26 شهریور ماه، ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد و به دلیل ضرورت رعایت فاصله اجتماعی متاسفانه در این برنامه افتخار میزبانی حضوری دوستداران شعر و ادب از ما سلب شده است؛ بنابراین علاقمندان می‌توانند این برنامه را از طریق اینستاگرام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی @khaneyeketab  دنبال کنند.