سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار نیلوفر بهشتی‌نسب با عنوان "سرزمین گمشده" در گالری والی برپاست. این هنرمند در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۱۰ تابلو با تکنیک اکریلیک و میکس مدیا در این مجموعه به نمایش درآمده است گفت: این پروژه از سال گذشته آغاز شروع شد و از همان زمان یک استیتمنت برای این آثار نوشتم و با اسکیس و کلاژ شروع به کار کردم. به مرور سعی کردم استیتمنت آثارم پخته‌تر شود و کارها جدی‌تر شدند و یک مجموعه شخصی شکل گرفت.

او درباره مضمون آثار خود گفت: تمام آن چیزهایی که ما در طول شبانه‌روز تجربه می‌کنیم، جستجوها و تلاش‌هایی برای رسیدن به خودمان هستند. همه این تجربیات برای من مانند سفری به درون خودم است و هرکدام از این آثار روایت خاص خود را دارد و برایم مانند یک سرزمین گمشده است.

 او با بیان اینکه اولویت ذهنی او انسان شدن بوده و همه این آثار در نهایت به همین موضوع می‌رسند، افزود: انسان شدن مسئله‌ای است که زیاد به آن فکر می‌کنم و دغدغه ذهنی من است. سعی می‌کنم هرچه در اطرافم اتفاق می‌افتد، در خودم به دنبال دلایل آن بگردم و در عین‌حال خود را به جای دیگران بگذارم و از زاویه نگاه آنها به اتفاقات نگاه کنم. به نظرم انسان شدن مسیر بسیار پیچیده و طولانی دارد و در طول این مسیر ممکن است تجربه‌های متفاوتی داشته باشیم. این راه انتهایی ندارد و در هر لحظه ممکن است با چیز جدیدی برخورد کنیم و اتفاقات جدیدی پیش روی ما باشد که این تحول و انسان شدن را هر لحظه پیچیده‌تر کند.

بهشتی‌نسب ادامه داد: در اکثر تابلوها اشاره‌ای به یک پرتره یا آناتومی بدن انسان قابل‌مشاهده است، اما کارهایم بیشتر انتزاعی هستند و از فرم‌های کاملاً شخصی در آن‌ها استفاده کردم. بیشتر به سمت هنر مفهومی رفتم و سعی کردم حس خودم را در کارها نمایش دهم. در ترسیم فرم‌ها و فضاها خیلی کم به سراغ ما به ازای بیرونی رفتم و گاه اشارات اندکی نیز به فضای سورئال در کارها وجود دارد اما در نهایت کارهایم انتزاعی و شخصی هستند.

او درباره رنگ‌هایی که در آثارش به کار برده است گفت: به جز یک کار سه لت که فضایی با رنگ‌های روشن دارد، سایر آثار زمینه سیاه دارند، زیرا خودم با رنگ تیره ارتباط بیشتری برقرار می‌کنم. اما رنگ‌هایی که بر روی این زمینه آمده است، کاملاً فکر شده بود و ابتدا نمونه‌های کوچکی از این طرح‌ها را با کلاژ یا ترکیب‌های رنگی انجام می‌دادم و پس‌از آن که نتیجه دلخواه را به دست می‌آوردم آن‌ها را روی بوم پیاده می‌کردم.

بهشتی‌نسب افزود: سعی کردم در این مجموعه تکنیک‌ها و مواد مختلف را تجربه کنم. آبرنگ، مداد، خودکار، برش کاغذ و هر متریالی که به ذهنم رسید را به کار بردم زیرا همه این‌ها نمونه‌ای از همان تجربه جدید است که خواستم در کارهایم وجود داشته باشد. هر بار سعی می‌کردم چیز جدیدی به کارها اضافه کنم و حتی در بعضی از تابلوها ترکیبی از کار روی بوم و کار روی مقوا را با هم قرار دادم. همه اینها شاید بتواند مخاطب را درباره اینکه چه اتفاقی افتاده است کنجکاو کند.

نمایشگاه آثار نیلوفر بهشتی نسب تا 25 شهریور در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 برپاست.