سرویس موسیقی هنرآنلاین: مهدیه عرب ترانه‌سرا که به تازگی آلبوم "راز" را با دکلمه خود و حضور خوانندگان موسیقی پاپ روانه بازار کرده است، درباره جزئیات این آلبوم به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما ابتدا 18 قطعه ضبط کردیم ولی در نهایت 11 قطعه برای آلبوم "راز" انتخاب شد.

او ادامه داد: آهنگسازی و تنظیم این آلبوم با آقای پیمان ملکی و آقای مهدی مریخ است. ویژگی آلبوم "راز" این است که خواننده‌ها در کنار من حضور دارند، یعنی ترانه‌هایی را که خواننده‌ها قبلاً از من خوانده بودند، دکلمه کرده‌ام و خواننده‌ها افتخار دادند و قسمتی از آهنگ‌ها را در کنار من خواندند.

وی افزود: برخی از قطعات با همان آهنگسازی‌های قبل در آلبوم "راز" آمده‌اند. مثلاً قطعه "راز" که آقای سعید شهروز آن را خوانده بود با همان آهنگسازی قبل در آلبوم آمده است. علیرضا قرایی‌منش هم در قطعه "یه حالی دارم این روزها" در کنار من هستند. این ترک هم با همان آهنگسازی قبل و دکلمه من با یک فرمت جدید منتشر می‌شود. یکی از ترک‌ها به نام "بی هوا" که یک کار بسیار احساسی است را آقای بابک برهانی خوانده‌اند. در یک قطعه دیگر هم یک خواننده جدید به نام امیررضا زمانی من را همراهی کرده است.

این ترانه‌سرا عنوان کرد: قرار بود آقای بابک جهانبخش هم حضور داشته باشند ولی به خاطر قراردادی که با شرکت داشتند نتوانستند ما را همراهی کنند. در قطعه سوم برادرم امیرعباس عرب نیز در دکلمه آن من را همراهی کرده است. آقای محمدرضا میرباقری کمانچه زده‌اند. فضاهای آلبوم بسیار متنوع است.

عرب با اشاره به این که خودش تهیه‌کننده آلبوم "راز" است، اظهار داشت: ما قرار بود که بهمن‌ماه سال گذشته مراسم رونمایی از آلبوم را برگزار کنیم و آقای مهدی یغمایی، علیرضا قرایی‌منش و سعید شهروز در آن مراسم بخوانند. حتی آقای سالار عقیلی هم مهمان افتخاری ما بودند. برای مراسم رونمایی از آلبوم تدارک دیده بودیم ولی آن برنامه به خاطر ویروس کرونا لغو شد.

عرب درباره بازخوردهای آلبوم گفت: کامنت‌های مثبت زیادی گرفتم ولی یک عده پیش از انتشار آلبوم و بدون این که کار را بشنوند علیه من جبهه گرفتند. یکی از کارها شاد است و من روی ریتم آن دکلمه کرده‌ام که این نوع دکلمه جدید است. همین مسئله باعث شد که عده‌ای ایراد بگیرند. اگر آقای اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی نبودند، باید قید این کار را می‌زدم و آن را کنار می‌گذاشتم. ایشان بسیار روشنفکر و تحصیل کرده هستند.

این هنرمند در پایان خاطرنشان کرد: مردم جهان همیشه در مقابل یک کار جدید مقاومت می‌کنند. اگر این کار از طرف یک خانم باشد اصلاً توجه نمی‌کنند او چه سختی‌هایی کشیده است و فقط حمله می‌کنند. انگار از یک شاعر انتظار دارند لباس مشکی بپوشد و دکلمه‌ای کند که اشک همه را در بیاورد.