به گزارش هنرآنلاین، مهران مهاجر، عکاس شناخته شده و مدرس عکاسی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران با ۴۶ قطعه عکس از یک دهه اخیر کار عکاسی‌اش به کاشان رفته است.

این عکس‌ها منتخبی از آثار دهه ۹۰ مهران مهاجر از پنج مجموعه‌ : خطوط و چیزها، بی‌چیزی، حالِ گذشته، بین و لابین و هوای زمین است که روایت‌های شگفت‌آور از امروز، دیروز و چه‌بسا فردای ماست.

مهران مهاجر متولد ۱۳۴۳ عکاسی را از آغاز دهه‌ی ۱۳۶۰ آغاز کرد. او دانش‌آموخته‌ عکاسی در دوره‌‌ کارشناسی و زبان‌شناسی همگانی در دوره‌ کارشناسی ارشد دانشگاه تهران است. طی این‌ سال‌ها چشم و ذهن او بیشتر معطوف به ساز و کار زبان دوربین و کنکاش با مرزهای آن بوده است.

مهران مهاجر، مترجم و نویسنده نیز هست. او عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است و نزدیک به سه دهه‌ سابقه‌ تدریس در دانشگاه‌های تهران را دارد. وی چند کتاب در حوزه‌ نقد ادبی و عکاسی نوشته و ترجمه کرده است. نوشته‌های او درباره‌ عکاسی عمدتاً در مجله‌ "حرفه: هنرمند" چاپ شده‌اند. تهران بی‌گاه ۱۳۹۳، بین و لابین ۱۳۹۵، هوای زمین ۱۳۹۷ کتاب‌های عکس او هستند و کتاب‌های بایگانی و تن ۱۳۸۸، عکاسی ۱۳۹۰، عکاسی: درآمدی انتقادی (۱۳۹۰، همراه با محمد نبوی و دیگران)، مفاهیم بنیادی تاریخ هنر ( ۱۳۹۵، همراه با محمد نبوی) از ترجمه‌های او در زمینه‌ عکاسی و هنر محسوب می‌شوند.

این نمایشگاه که از ۱۴ شهریورماه آغاز شده تا چهارم مهر در فضای هنری هشت‌چشمه کاشان که به همت حسین فرمانی و همراهی حسن روشن‌بخت و حسین روشن‌بخت خردادماه سال گذشته افتتاح شده است به تماشا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این عکس‌ها دیدن کنند.