به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزرات فرهنگ وارشاد اسلامی، علی فریدونی دبیر طرح گرنت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره آخرین مصوبات این دبیر‌خانه بیان کرد: براساس آخرین مصوبات دبیر‌خانه، پنج عنوان برای انتشار در سه کشور سوریه، لبنان و پاکستان مشمول حمایت طرح گرنت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند.

او افزود: "چه کسی آقای صورتی را می‌شناسد" نوشته مژگان کلهر و "من یک گوزن بودم" نوشته احمد اکبرپور از نشر افق از سوی انتشارات Dar Kiwan سوریه به زبان عربی ترجمه و منتشر می‌شوند. کتاب نخست با حمایت 500 و کتاب دوم با حمایت 400 یورویی در بازار‌ نشر سوریه عرضه خواهند شد. هر دو کتاب با همکاری آژانس ادبی تماس معرفی شده اند.

فریدونی ادامه داد: حمایت 800  یورویی برای کتاب "پشت سنگر موج" به قلم قاسم یاحسینی و نمایندگی آژانس ادبی تماس و حمایت500 یورویی برای ترجمه و انتشار کتاب "مشت‌زن" نوشته حسن موسوی و به نمایندگی آژانس ادبی دایره مینا هر دو در کشور لبنان از دیگر مصوبات دبیر‌خانه گرنت است.

دبیر طرح گرنت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آخرین مصوبه دبیر‌خانه طرح گرنت به ترجمه و انتشار کتاب "روی ماه خدا را ببوس" مصطفی مستور در کشور پاکستان و به نمایندگی آژانس ادبی دایره مینا اختصاص دارد. دبیرخانه گرنت از انتشارات Mehrdar Institute of Research and Publication  پاکستان برای ترجمه و انتشار این کتاب حمایت 1000 یورویی را مصوب کرده‌ است.

براساس موارد مصوب مورد تایید داوران طرح گرنت و رئیس شورای سیاستگذاری ناشر موظف است حداکثر ظرف دو سال نسبت به ترجمه، چاپ و انتشار اثر و ارسال 5 نسخه کتاب ترجمه شده به دبیرخانه اقدام نماید تا مبلغ حمایتی دریافت شود. همچنین در دبیرخانه طرح گرنت این آثار  قبل از چاپ نهایی راستی‌آزمایی می‌شوند.