به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، جشنواره هنرهای مفهومی یا جدید رضوی برای اولین بار در کشور و در قالب جشنواره‌های فرهنگی هنری رضوی به میزبانی سمنان برگزار می‌شود که هدف آن تولید محتوای دینی و با محوریت شخصیت و سیره حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برای فضای مجازی است.

رشته‌های این جشنواره در قالب هنرهای تجسمی است و مشتمل بر  انواع رسانه‌های هنرهای مفهومی همچون چیدمان، ویدئوآرت، پرفورمنس آرت، هنر شبکه، لندآرت، فتوآرت، وردآرت و ... است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه موضوعات این جشنواره از هنرهای بین‌رشته‌ای است افزود: در برگزاری این جشنواره دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سینمای جوانان استان سمنان و ... همکاری دارند.

فرشید فلاح افزود: این جشنواره ملی قرار است بهمن ماه امسال به میزبانی سمنان برگزار شود.

در مراسم گشایش و آغاز به کار رسمی دبیرخانه نخستین جشنواره هنرهای مفهومی رضوی (آهون)، حبیب الله خجسته‌پور معاون استاندار سمنان، جمعی از مدیران و مسوولان فرهنگی و اجرایی استان سمنان حضور داشتند.

سمنان در سال‌های گذشته میزبان دو جشنواره فرهنگی هنری رضوی داستانهای کوتاه رضوی (کبوتر حرم) و سفرنامه و خاطرات رضوی بود و در بخش داستان‌های رضوی موفق به برگزاری 13 دوره از این جشنواره و ارائه هزاران داستان کوتاه، بلند و ... شد که در قالب قریب 10 کتاب برگزیدگان این جشنواره‌ها ارائه شده است.

استان سمنان علاوه بر این جشنواره ملی امسال میزبان دو رویداد مهم دیگر شامل جشنواره ملی آیات با محتوای معارف قرآنی و نیز سوگواره ملی و بین المللی مهر محرم است.