به گزارش هنرآنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به وقوع سیلاب‌های سال 98 در این خصوص، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در طرح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برای چاپ کتاب "سیل مهربانی" با اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان و مازندران با محوریت سیلاب‌های 98 مشارکت خواهد کرد.

صابر سهرابی، افزود: این کتاب عکس با عنوان "سیل مهربانی" و با هدف مشارکت بیشتر جامعه در پیشگیری هدفمند از بروز بلایای طبیعی به چاپ خواهد رسید.

وی بیان کرد: فراخوان ارسال تصاویر مستند از شروع سیل ۹۸ در استان‌های خوزستان، لرستان، گلستان، فارس و مازندران داده می‌شود.

سهرابی اعلام کرد: تصاویر ارسالی باید شامل تصاویر خسارت‌ها و آسیب‌های سیل، خدمات فرهنگی و بهداشتی و ... باشد و مکان جغرافیایی هر عکس به همراه تاریخ دقیق عکس گرفته شده نیز باید ذکر شود.

وی ادامه داد: فرصت ارسال آثار مربوط به سال‌ها و دهه‌های گذشته از سیلاب‌های اتفاق افتاده در کشور با ارسال عکس‌های با کیفیت مناسب برای چاپ در این فراخوان نیز فراهم شده است.

سهرابی اضافه کرد: تمامی عکاسان برای شرکت در این فراخوان آزاد هستند و در هر بخش می‌توانند، 6 عکس ارسال کنند و عکس‌ها باید  با فرمت jpeg و حداکر در حجم حداکثر ۵۰۰ کیلوبایت باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به پراخت حق‌التألیف به آثار منتخب گفت: هیئت داوران به هر یک از آثار انتخاب شده 2 میلیون ریال به عنوان حق‌التالیف پرداخت خواهد کرد و ارسال آثار تنها از طریق آدرس تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به آدرس http//golestan.farhang.gov.ir  امکان‌پذیر است.

 سهرابی تاکید کرد: شرکت کنندگان می‌توانند، آثار خود را از 20 مرداد تا 10 مهر 99 ارسال کنند و پس از داوری آثار و اعلام اسامی منتخب، آثار منتخب شده 7 آبان امسال در کتاب چاپ خواهند شد.

الهه بهرامی