به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حسین اسحاقی تعداد پرونده‌های ثبت شده اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه جنوب کرمان را در سامانه کارا ۱۹۱ فقره با اشتغالزایی ۲۲۳ نفر برشمرد و پایان شهریور ماه سال جاری را آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کرونا اعلام کرد.

وی اظهار داشت: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه هفت شهرستان جنوبی استان کرمان با مراجعه به نشانی https://kara.mcls.gov.ir جهت دریافت تسهیلات کرونا ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه ۷۹ رسته فعالیت زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول طرح دریافت تسهیلات کرونا است، گفت: فعال بودن کسب و کارها، تعدیل نکردن نیروها و استفاده نکردن از بیمه بیکاری طی سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نرخ تسهیلات ارایه شده به جامعه فرهنگ و رسانه را ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۴ ماهه دانست و تصریح کرد: این تسهیلات در سه سقف ۱۶ میلیون تومان برای کارفرمایان دارای کدکارگاه، هشت میلیون تومان برای کارفرمایان خویش فرما و ۶ میلیون تومان برای آزادکاران فاقد بیمه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: نوع وثیقه به بانک‌ها تا سقف ۱۶ میلیون تومان فقط سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک نیاز است.

اسحاقی به تعطیلی بسیاری از کسب و کارها در پی شیوع ویروس کرونا به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: این تعطیلی‌ها سبب آسیب به بخش‌های مختلف شده از این رو دولت برنامه‌هایی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده پیش بینی کرد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات یکی از برنامه‌های حمایتی دولت بود که در همین راستای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط را برای ثبت نام از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در حوزه فرهنگ و هنر برای دریافت این تسهیلات در سامانه کارا فراهم کرده است.

 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.